fredag 5 juni 2015

All good things come to an end

Hej allihopa!
Grattis till studenten till min syster Rebecca och grattis till körkortet till min storebror Mathias! :* <3

Det är inte bara det att nästan hela landet tagit studenten idag, jag har även skaffat mig mina första 60 Högskolepoäng. Helt fucking sick! Det är tre år sedan jag gick ut gymnasiet, och nu har jag bara två år kvar tills jag har min kandidat i Arkeologi.

Det är så vemodigt att idag är dagen min klass slutar vara en hel enhet. Många av de personer jag har kommit nära drar sin kos till Uppsala istället. Vissa för att drömmen enbart kan nås där och andra för att Visby helt enkelt är för litet.

Jag stannar i alla fall kvar i nästan en vecka till innan jag och Eskil (min bil) rör oss mot de norrländska skogarna igen!

På tal om bananer så har jag fått tillbaka min cykel som blev stulen i oktober, men Egon (eeeh, cykeln) får minsann stanna över sommaren. Jag har försett honom med två rejäla bygellås, så den som gör sig besväret får fanimej behålla honom då. Självklart hoppas jag att han troget kommer vänta på mig tills jag återvänder i augusti, men man vet aldrig...

Jag och några i klassen for en sväng efter skolan för att köpa glass! Efter det begav jag och Maya oss till Biltema och Ica Maxi för att småhandla. Och självklart var jag tvungen titta på väskan jag har trånat efter i över en månad nu. Helt förskräckt blev jag då jag såg att det bara fanns en enda väska kvar. Snåljåpen sa dock emot eftersom pengarna till bensinen som krävs för att åka hem behöver vara kvar. Men vips så hade jag fått en tidig födelsedagspresent av fina Maya! <3

Maya frågade om jag gör någonting som jag inte tycker om att göra. Och ja, det händer ofta! Tex så ser jag skräckfilmer ibland trots att jag inte tycker om dom, jag tar ibland på mig saker fast jag egentligen inte vill/borde, jag äter för mycket godis, trots att jag inte borde. Listan kan egentligen göras lång, men så hemskt är det oftast inte! :)

Fråga till nästkommande!

Vad har varit absolut bäst med hela skolåret?

Puss på er

Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar