torsdag 4 juni 2015

The end is nigh!

Goder kväll!

Utgrävningen tog slut förra veckan och den här veckan har vi gjort efterarbete; jag har skrivit och gjort om och redigerat och gjort om och dubbelkollat trettio kontextblanketter, tio gruppblanketter och idag gjorde jag en matrix på det hela... och vi hade inte mest. Över trehundrasjuttio fyndposter and counting... bra jobbat huset, Louise grupp, som har haft typ dubbelt så mycket som oss och ändå blev klara tidigare! Alla grupper har jobbat på som satan. Och imorrn blir det redovisning och sen är vi klara! :D

Jag flyttade in till Theresa häromdagen. Mitt kontrakt går ut på lördag, men jag åker inte hem förrän nästa vecka, och så har det varit en del krångel med tvättmaskinen och rören på sistone. Även om det är fixat nu, är det skönt att vara ute ur huset.

Mitt och Emelies insistetande fick just Theresa att kolla på Doctor Who-avsnittet Blink. Det var kul.

Nästa vecka flyttar jag från Gotland... det känns sjukt bitterljuvt. Kul, men det suger. Jobbigt, men det kommer att ha sina fördelar. Jag älskar den här lilla ön. Ugh. Men Uppsala och antiken till hösten!!!

Nej, nu ska jag bespara er, det här blev ett lite trist inlägg. Elfrida undrade hur jag mår idag; och... ja, jodå. Trött, kommer nog bli sjuk snart -- har haft småkänningar ett tag nu -- men på stora hela är det helt okej nu. Åt just en halv pint Ben & Jerry's och kollade på Doctor Who, det kan definitivt vara värre.

Nästkommande! Finns det något som du tycker är obehagligt men ändå gör, eller nåt som du slightly lider av men gör ändå? Typ kollar på dåliga eller läskiga filmer, äter stuff du inte helt tål eller dylikt?

Tack för den här veckan! Autobots, roll out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar