lördag 31 januari 2015

Saturday? More like Sesame-seed-bagel-day / Lördag? Snarare Sesamfrö-bagel-dag

Började dagen med lite shopping med Maya och Theresa, behövde ett till linne till gymmet, blev ett melerat rosa och lila.
När det var klart gick jag och satte mig på Wayne's coffee med en sesamfrö bagel och vaniljlatte och pluggade, under de få timmar jag satt där fick jag mer gjort än jag fått på hela veckan.
Vid 16.00 gick jag hem till Theresa, där hon och Maya satt och sydde på sina Ovvar, vi käkade en strålande god korvstrogan tillsammans, mästerkocken Theresa lagade maten, sedan var det dags att gå, Theresa och Maya skulle på en Rauksex fest och jag bestämde mig för att gå hem och plugga.

Det blev inget plugg gjort, jag skulle låna Theresa's cykelpump... Alltså Theresa och jag bor kanske 200-300 meter ifrån varandra, men på den korta sträckan hinner de extra munstyckena till cykelpumpen lossna vilket jag inte märker förrän jag kommit hem - ut igen och leta, hittar inget.
I min frustration bestämmer jag mig för att det enda som finns att göra nu är att gå till gymmet.
Klockan var då 20, sagt och gjort, gick till gymmet och tog ut min frustration på maskinerna.
21.40 lämnade jag gymmet och nu sitter jag här, känner endorfinrushen och njuter.
Jag ska gå ut imorgon i dagsljus  och leta efter grejerna till pumpen igen, dyker de inte upp får jag helt enkelt köpa en ny pump, värre än så är det inte.

Theresa frågade om konstiga återkommande drömmar, de återkommande drömmar jag har är alltid mardrömmar.
Jag brukade vara fobisk för rymden (Astrofobi) - alltså jag kunde inte ens titta på natthimlen utan att hyperventilerar och få panik, min envishet och Doctor Who fick mig att komma över fobin (mer om detta en annan gång), men det gör sig fortfarande påmind i mina mardrömmar, särskilt de återkommande sådana. Vanligtvis under dessa drömmar inser jag att jag drömmer (Lucid Dreaming eller klardrömmande - Även denna vid ett senare tillfälle) och kan, med viss kamp, väcka mig själv.

Nästa person som: Har du någonsin klardrömt (När du vet att du drömmer och kan styra vad som händer i drömmen och till och med väcka dig själv)

Nu ska ska jag se lite Classic Doctor Who innan jag sover.


¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^

Started the day with some shopping together with Maya and Theresa, I needed a new top for the gym, picked this almost tie-dye looking top in pink and purple.
When that was I sat down at Wayne's coffee with a sesame-seed-bagel and vanilla latte and studied, the few hours I spent there I managed to get more done than I had the entire week so far.
At 4 pm I went to Theresa's place, where she and Maya where sewing on their overalls (Student-overalls, I'll explain this a different time), we had a lovely dinner sausage-strogan-off which masterchef Theresa cooked, then it was time to leave, Maya and Theresa were off to a party with the party-comitee (That sounds so weird, but yeah I don't know what else to call it, haha) and I decided to go home study.

No studying was accomplished, I was going to borrow Theresa's bicycle pump... Here's the thing, Theresa and I live like 200-300 meters apart, but in that short distance I manage to lose two thingies from the pump I only notice this when I get home so off out again we go looking for the thingies which decided to not turn up, at all.
In my frustration I decide the only reasonable thing to do is go to the gym.
About 8 pm, said and done off the the gym I went and took out my frustration on the machines.
9.40 pm I left the gym and here I am enjoying the rush of endorphins.
Gonna go outside i daylight tomorrow and look for the thingies again, if I'm unlucky I'll just have to buy a new one, that's really as bad as it can get.

Theresa asked about recurring dreams, the recurring dreams I have are always nightmares.
I used to be phobic of space - like I couldn't even look at the night sky without hyperventilating and going into panic, my stubbornness and Doctor Who made me get over the phobia (more about this another time), but it still makes itself reminded in my nightmares, particularly the recurring ones. Usually during these dreams I realize I'm dreaming (lucid dreaming - This as well at a later point) and can, with some struggle, wake myself up.

Next person: Do you ever lucid dream? (When you know you're dreaming and can control what happens in the dream and even wake yourself up)

Gonna watch some Classic Doctor Who now, before I sleep.

Tot later vriendjes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar