måndag 2 februari 2015

Systraskapet står fast!

Hej, nu är det flera veckor sedan jag skrev något på bloggen, och det har hänt mycket. Jag har firat nyår, kommit tillbaka till ön och haft supermysigt med fina vännerna. Jag har gjort en tenta och nu nalkas ännu en. Denna gång inlåst i ett rum på skolan i tre timmar. HU, jag fruktar denna dagen!

Födelsedagar har firats och ska firas, nu framöver kommer de tätt in på varandra. I Mars kommer jag åka hem en sväng över min födelsedag bl.a. Ska även bege mig till Sockholmen och gå på Let's Dance för tredje året i rad. Don't judge... Det är riktigt kul!
 Det har även varit snack om att min syster kanske ska komma över till ön på hennes sportlov, vore så kul! Tro det eller ej, men jag saknar faktiskt min syster.. haha.

Okej, men nu i förra veckan då, vad har hänt då?
 Pluggat nästan varje dag. Mäkta händelserikt. NOT. Lagat massa god mat. Bland annat mammas köttfärssås som jag slängde ihop igår kväll och bjöd Elfrida på. Så lite plugg på det och en weinersemla. (Riktig vinnare, supergott).
Hela lördagen spenderades även framför en skärm. Det började med att jag faktiskt vaknade och var pigg kl 09.00. Då slog tanken mig att jag ville lösa melodikrysset. Så jag ringde upp mamma och pappa på skype och löste det med dem. Riktigt mysig morgon blev det. Sen fortsatte jag vid datorn och spelade wow (call me nerd) heela dagen.. från ca 12-04... Suck. Kände mig som en lagom mörbultad zombie igår. Men jag är nog inte ensam i att fastna helt i ett spel och inte kunna släppa taget. Man tappar liksom bort tiden, och helt plötsligt är det natt.

Emelies fråga:  Har du någonsin klardrömt (När du vet att du drömmer och kan styra vad som händer i drömmen och till och med väcka dig själv)

Ja, det har jag. En återkommande dröm som jag haft sen jag var liten är en där jag är på savannen i Afrika och är på safari. Helt plötsligt hörs ett gevärsskott och alla djuren springer iväg. Från ingenstans kommer tjuvjägare fram ur djungeln och skjuter alla i mitt sällskap utom mig. Jag springer allt jag kan mot djungeln, men hinner inte långt förns jag slår upp ögonen. 

Denna dröm har jag lyckats vrida på på många olika sätt, men den slutar alltid på samma sätt. Beroende på vad jag är på för humör när jag går och lägger, återskapas drömmen alltid på olika sätt och i de flesta fallen inträffar något helt oväntat. Men det som jag berättat nu om den drömmen är inte allt. Det skulle bli en hel roman. Men grundkonceptet med drömmen brukar gå till så.

Elfrida (Eller näste man): Vad ser du fram emot mest under nästa kursmoment? (myt, religion och världsåskådning).

En söt liten bild på ett par tanter jag hittade vid Ljugarn för några veckor sedan.

Puss /Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar