lördag 30 maj 2015

Det är över...

... ish! Dagarna i Buttle är done, done and done. Det är med blandade känslor, såklart. Det har varit helt fantastiskt att få vara fysisk i några veckor men det är samtidigt fruktansvärt skönt att återigen få gå in i det teoretiska. De sista dagarna i Buttle var dock fucking hell för min del. I onsdags ignorerade jag vattenflaskan i fält och det var det dummaste jag kunde göra. Fick såklart en icke livshotande version av solsting som höll i sig rejält. Onsdag, torsdag och fredag var jag helt väck! Fick åka hem efter halva dagen under torsdagen eftersom jag kräktes ned bygdegårdens toalett. Det var ofräscht, och skittråkigt. Blev sängliggandes fram till idag. Har börjat repa mig åtminstone men ett lätt illamående och en något förvirrad hjärna sitter i. Otroligt irriterande! 

Men ni kan tro att jag har lärt mig en läxa. Skall aldrig mer genomlida sådana varma dagar utan vatten. De här senaste dagarna alltså, dem önskar jag inte min värsta fiende. Det har varit HÖGST obehagligt och vissa stunder har jag seriöst övervägt att åka in till akuten för att be om att bli inlagd. Usch, fyfan! Så kom ihåg det peeps, DRICK VATTEN FÖR BÖVELN! 

Lördagen bjöd på plugg med Emelie och nu ikväll har jag suttit med mina favoritflickor i FaceTime; mamma, lillsyrran och mina underbara brorsdöttrar. Saknar dem så det gör ont, men snart får jag komma hem och krama om dem allihop. 

Så, jag skall svara på Theresas fråga, som var samma som jag ställde förra veckan. Om jag fick välja ett enda land att flytta till och bo där för resten av mitt liv hade jag nog valt... Irland. Blev förälskad i Dublin och vill åka tillbaka dit. Helst idag! Dessutom är människorna där helt jävla underbara. Service minded och deras attityd är helt amazing. Trevligare människor har jag aldrig träffat förut. 

Fråga till nästkommande: huuuuuur mår du idag? (trött)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar