lördag 27 september 2014

Förra lördagen kom dimman och med dimman kom hösten...

Emelie heter jag, 22 år från Västerås men har även bott i Newcastle-Upon-Tyne (England) och 's-Hertogenbosch (Nederländerna).
Liksom de andra tjejerna trivs även jag här i Visby, it's breathtakingly beautiful och känns nästan som att leva i sagorna. Studierna är fantastiska och känns inte sådär tvingade som en del studier kan göra, jag verkligen njuter av att lära mig allt vad gammal tandsten kan säga om en biskop som levde för typ tusen år sedan.

När jag inte studerar arkeologi hittar man mig förmodligen läsandes, helst fantasy och historiskt eller kanske finner du mig vid min lilla TV där jag spelar diverse PS3 spel, oavsett vad jag gör ackompanjeras jag oftast av musik - där jag sjunger med själv vilket vanligtvis inte låter allt för förskräckligt.

Min familj består av min underbara mamma Christina och kaninen Pelle som tror han är en hund.

I morgon, söndag, kommer bloggen att vila för att sedan plockas upp igen på måndag av Madame Ronja.

Så för att avsluta första blogg-veckan ska jag nu besvara Theresa's fråga.
Om jag skulle ta med mig en bok till en öde ö...
Vilken fruktansvärt orättvis fråga! Haha! Det finns på tok för många bra böcker för att endast kunna välja en, men eftersom jag nu måste välja så skulle jag i dagsläget välja "Angus, thongs and fullfrontal snogging - The Confessions of Georgia Nicholson" eftersom den har så fantastiskt mycket humor trots att målgruppen kanske är aningens yngre än vad jag är - men hey jag läste den första gången när jag var 13, so ;)

Sååå Madame Ronja;
Vad ser du mest fram emot respektive vad skrämmer dig mest med framtiden?

Tack för mig och trevlig söndag!








1 kommentar: