torsdag 25 september 2014

Halloooooo!

Veckan passerar med flygande fart och helt plötsligt är det torsdag, min dag! Med risk för att upprepa en fras som redan börjar bli uttuggad, så är det jag som är torsdagstjejen, Maya, och som de andra tjejerna har skrivit och gjort innan mig, ska mitt första inlägg under vår debutvecka vara en liten presentation.

Who am I? Just guess! Nej, Bring It On-referenser åsido, är jag tjugo år gammal och har fram till nu bott i Falun större delen av mitt liv. Dagen jag flyttade hit var första gången jag besökte Visby, Gotland, men jag är extremt nöjd och stortrivs verkligen här (trots att jag i framtiden säkerligen kommer att gnälla om de isiga, jäkla vINDARNA). Utbildningen har hittills varit jätteintressant och en av de absolut bästa grejerna är definitivt folket -- vi har haft enorm tur med klassen och det finns något väldigt speciellt, något väldigt varmt och spännande, med att vara omgiven av så många likasinnade personer. Det är fantastiskt.

Jag är näst äldst i en syskonskara om fem; jag har tre systrar och en bror, och de är de bästa syskonen i hela väääääärldeeeeeen! Vi är ett gäng nördar som stundvis är oroväckande codependent. Jag är kanske den största nörden, om ni frågar vissa personer, och jag kan varken förneka eller bekräfta dessa rykten. Det jag kan säga, däremot, är att jag är jätteirriterande att kolla på Sagan om Ringen (förlängda!!) med, jag kommer att göra mig en trollstav av första bästa pinne om jag går i skogen och en mantel, oavsett sammahang, är aldrig fel.

Jag läser mycket, skriver desto mer (även om jag inte har bloggat på år och dagar) och älskar att gå på bio. Ni kommer denna höst med största sannolikhet få läsa rätt mycket om när jag nojar för nästa The Hobbit.

Slutligen, till Louise fråga! Om jag bara fick äta en rätt och dricka en dryck i resten av mitt liv, vad skulle det vara? Helt spontant vill jag säga korvstoganoff och oboy, för att jag är en vuxen, mogen människa... men mer realistiskt, måste jag nog välja vatten och bröd. Men när jag säger bröd, menar jag mackor, mackor, mackor av alla dess slag! Eftersom att man kan variera bröd och pålägg till oändlighet, tror jag att det skulle bli minst långrandigt.

Så, fina Theresa, vårt fredagsbarn -- jag tänker gå i Louise fotspår, och fråga följande: om du bara fick se en enda film i resten av ditt liv, vilken skulle du välja?

Tack för denna vecka! Autobots, roll out.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar