måndag 29 september 2014

Måndagsbarn

Japp! Då var det måndag igen, och det har nu gått en vecka. Alla damer har presenterat sig jättebra.
Nu gäller det bara att komma på vad man ska skriva om...

Sen senast har det hänt lite grann.. Min kära mor och mormor har bestämt ett datum för när de ska komma och hälsa på mig (10-12:e oktober). Det ska bli superkul att visa dem runt i Visby som jag nu känner det, och att presentera dem för mina nyfunna vänner. 
Jag har gått på stranden och letat fossiler ett par gånger, och till min stora förvåning så hittade jag faktiskt en trilobit idag! Det är ett utdött djur som är släkt med kräftdjur och insekter. Den som jag hittade är ungefär 2 cm stor. Trilobiter är ca 500 miljoner år gamla, så ni kanske kan förstå min entusiasm som arkeolog. 
Jag gick på Fornsalen i lördags med Elfrida, Theresa, Maya och några till, sjukt spännande att gå där och se alla arkeologiska fynd. (oh my God, nu känner jag att jag håller på att bli en sån där jag fruktat.. En nörd) 
Det har blåst rätt mycket i veckan... Blev mössa och halsduk nästan varje dag.. BURR! Man känner att hösten står för dörren.. Idag har det dock vart en riktigt fin dag med sol och relativt lite vindpustar.

Ikväll sitter jag och Elfrida och skriver på våra uppsatser som är till på fredag (lika bra att få det överstökat nu...) Jag bjöd henne även på middag. Kycklinggryta med ris. Nom. Elfie fixade fika efteråt...munkar och kakor. Det är bra med lite socker när man ska skriva! 

Hmm.. Nu måste jag svar på Emelies fråga.... 
Det jag ser fram emot med framtiden är att trycka på "lämna in"-knappen i Studentportalen och ha uppsatsskrivandet klart för denna gång.
Det som skrämmer mig mest inför framtiden är nog att min fina katt Frasse inte kommer finnas där för alltid... Han betyder verkligen allt för mig, och det gör ont i hjärtat att veta att han är hemma i Järlåsa utan mig...

Nu du Elfrida..
Vad skulle vara det coolaste fyndet enligt dig att hitta i en utgrävning?
Sug på den du.
 
Ses igen om en vecka
Kram, Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar