tisdag 30 september 2014

Trött brud bloggar i bloggen va.

Jisses, idag är kärringa trött. Hade tänkt skriva världens mest seriösa inlägg på syrrornas blogg ikväll om Pippi-debatten, men tröttheten är total och förnuftet måste få tala så mina åsikter kring allt detta sparar jag istället till nästa vecka. Igår satt nämligen jag och Ronja med vårt första PM under utbildningen och jag är helt jävla slut idag. 6h tog den att skriva och runt 02.30 inatt klev jag innanför dörren här hemma. Positivt är att vi nu har hela veckan fri, så jag antar att en dag av extrem trötthet helt enkelt var värt det. 

Så för att gå över till Ronjas fråga, vilket fynd jag skulle tycka var absolut coolast att hitta. Jag har funderat på detta en hel del idag. Många turer fram och tillbaka. Om jag tillåts välja ett föremål som är MINDRE troligt att hitta så skulle det helt klart vara dinosaurieben. Hur ballt vore inte det? Skall jag däremot tänka mer realistiskt, någonting som jag möjligtvis skulle få gräva upp i framtiden, vore ett extremt välbevarat kvinnosmycke från typ antiken eller vikingatiden otroligt ballt. Eller hår! Hår är riktigt häftigt med tanke på att man funnit så lite av det i arkeologiska utgrävningar. 

Jag tycker Ronjas fråga var så otroligt awesome och intressant att jag tänker spinna vidare på denna i min fråga till Louise: vilken plats, i hela världen, skulle du allra helst vilja gräva ut och varför? 

Dagens blogginlägg blev rätt lame så vi kryddar det lite med min absoluta favoritlåt för tillfället. Hare gött! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar