måndag 22 september 2014

Måndag

Jaha, då var det måndag. Vilket betyder att det från och med idag är Ronjadag!
Det regnar i Visby, så jag passar på att göra det första inlägget på vår blogg.
Tänkte dra en snabb presentation av mig själv, så kommer mina damer att göra samma sak den här veckan.
  Ja, mitt namn är som tidigare nämnt Ronja. Jag kommer från Järlåsa, en liten håla utanför Uppsala, Hemma har jag tre hundar och tre katter, saknar dem supermycket nu när jag bor på denna öde ö.
Jag, precis som de andra pinglorna på denna blogg läser arkeologi & antik historia första året på Uppsala Universitet- Campus Gotland. Jag trivs jättebra! 
Mitt transportmedel har nog ingen på ön missat tror jag.. Jag susar fram på Visbys kullerstensgator på min randiga tvåhjuling, Zebraexpressen! 
  Jag älskar Afrika och alla djur som springer på deras savanner.(speciellt elefanter)
Är nu inne på min fjärde vecka här på Gotland, och på utbildningen. Känns helt rätt! Den här veckan ska vi göra ett "soparkeologiskt" projekt, där vi mer eller mindre ska kartlägga våra vanor på en plats. Vi ska titta på sopor som man lämnat efter sig, ta kort på dessa och jämföra med våra tankar om huruvida vi tror att man hade någon form av liknande mönster under tidigare kulturer. Sopor är alltså inte bara en dålig sak. Det här ska bli kul!! 

Varje dag kommer vi ställa en fråga till den personen som skriver dagen efter. Idag frågar jag Elfrida.
  Skulle man missa en dag på bloggen, får man en bestraffning som då kommer publiceras på bloggen. (hoppas ingen gör bort sig allt för mycket)

Så nu frågar jag Elfrida..
Vad är det värsta med hösten?


Ses om en vecka igen, 
Kram, Ronja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar