tisdag 23 september 2014

Tisdagstjejen Elfrida

Tjabba tjena! 

It's tuesday, vilket betyder att det är vår andra bloggdag på vår första bloggvecka. Det innebär även att ni skall få en kortare presentation av mig, tisdagstjejen. Mitt namn är Elfrida, jag kommer ursprungligen från Katrineholm, a.k.a. arslet på världen, i lilla Södermanland. Jag är 24 jordsnurr, vilket betyder att jag är äldst av alla i "syskonkullen", vilket oftast inte märks då jag är lite av en clown. Här kan vi snacka flum. Är jag trött blir jag antingen världens jävla sömnklump eller världens fnissigaste fjortis (is funny cause true).

Just ja, intressen och sådant? Förutom att umgås med familj och vänner älskar jag att läsa. Man skulle kunna säga att en bok alltid finns med när jag är på resande fot. Jag läser varje dag. Till och med de dagar då vi har tonvis med kurslitteratur att plöja igenom tar jag upp en roman eller intressant faktabok. Jag avskyr deckare men älskar att sluka historiska romaner eller böcker som hanterar diverse livsöden. Förutom bokslukandet älskar jag att busa med min lille kille i Katrineholm: Zac. Min älskade, älskade lille korv till hund. Zac och min fästman Henrik sedan åtta år tillbaka kommer på delad förstaplats hos mig! Och jag älskar kaffe... mums. 

Nu har jag bott här i lite mer än en månad och det känns skitbra! Jag älskar utbildningen so far och jag har hittat så många fina vänner. Människor jag verkligen ser fram emot att tillbringa dessa tre år med. 

Och nu till frågan Ronja ställde igår, alltså vad jag tycker är absolut värst med hösten. Jadu Ronja, det jag tycker är absolut värst med hösten är nog... Gotland. Alltså jag älskar denna ö, men tusan vad det blåser! Igår blossade världens höststorm upp och jag var uppriktigt rädd att studenthuset skulle falla till marken. Det slog i dörrar och fönster, balkongen levde om som aldrig förr. Jag får migrän, öroninflammation och bihåleinflammation på en och samma gång. Typ. No fun. Lite kul faktiskt att Ronja frågade om det VÄRSTA med hösten och inte det BÄSTA, vi är av samma skrot och korn hon och jag. Pessimist javisst! 

Min tur att ställa en fråga, nu till Louise som är vår onsdagstjej! Vad är ditt "hemliga" begär? Alltså någonting som du bara MÅSTE ha hemma, eller som du bara inte klarar dig utan. 

Tack för mig och puss på er!

My three favorite things and me. Zac i vänstra hörnet, my best bud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar