torsdag 19 mars 2015

Alla snubbar vill ju vara katt

God natt!

Eller, jag ska slänga ur mig ett par rader innan jag kommer till den delen.

Igår skulle pappa och Mica göra lite grejer i El Stockholmo, och jag och pappa kom överens om att jag skulle ta färjan över och överraska henne. But joke's on me, visade det sig, då pappa inte bara avslöjade för Mica redan i förrgår att jag skulle komma, utan även drog med två syskon till, Adam och Li. Så gissa vem som blev lagom paff när hon förvirrat kollade runt kring Starbucks i jakt på pappa och Mica, och så kom två andra syskon springandes?

Jag blev helt sjukt glad, det var jättekul att de kom <333 så vi gick runt i storstaden igår, gick på SF-bokhandeln, Buttericks, ett antal andra butiker; vi åt på Pizza Hut vid lunch och avslutade dagen med McFlurrys (/-ies?). Vi hade kanonväder, Gamla Stan var lika fint som vanligt. Jag skulle vilja ta med mina syskon och bara gå på museer en dag -- Myntkabinettet, Medelhavsmuseet, National- och Moderna... och många till. UGH. Point: det var jättekul och supermysigt. Synd bara att min mamma och storasyster inte kunde vara med! 😘

Elfrida undrade vem min favoritföreläsare är, och jag... vet inte. Jag älskar Christiane, hon är så fasligt söt, och Sami är ju jätterolig. Jakob är helt fantastisk. Vi har haft många bra föreläsare (och ett gäng mindre bra), men jag tror att det som gör en föreläsare intressant att lyssna på, är att hen är passionerad, entusiastisk och åtminstone lite karismatisk. Humor och självdistans är givetvis plus.

De flesta som vi har haft mer än en gång har ju alla sin charm (se: hela det här momentet). Vi har, som sagt, haft många coola katter.

Theresa! Vilket är det bästa museet du har gått på och vilket/a skulle du vilja besöka?

Nu ska jag sova. Tack för den här veckan! Autobots, roll out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar