tisdag 24 mars 2015

Megatentan!

Hej på er alla tomtar och troll! 

Jag sitter hemma i Katrineholm och skriver hemtentamen för fulla muggar. Jag har mer eller mindre beslagtagit köket. Försöker någon sätta sig vid bordet morrar och skäller jag som en mesopotamisk hund och skickar pesten efter dem (true story, bro). Ironiskt nog har vi fått den absolut största hemtentamen sedan start detta moment, när vi i början blev lovade "en mindre hemtentamen" eftersom grupparbetena varje vecka skulle innebära tillräckligt med skriverier. Egentligen borde vi kanske ha anat oråd redan under den föreläsning då hon gav det glada beskedet att vi skulle få en senarelagd deadline, men 6000 ord for knappast genom mitt huvud då jag hade fullt upp med att jubla. 

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Detta var oväntat, minst sagt. Jag har under kvällen suttit med en karta över Katrineholm för att se vilken den högsta punkten i stan är (joke) (joik?). 

Hur denna hemtentamen skall gå vet bara gudarna (ironiskt eftersom det är dem jag skriver om). Jag står naken inför mitt öde (det gjorde man i Mesopotamien också, men de hade i alla fall gudarna som kunde förändra deras öden). Var skall jag vända mig? Hemtentagudar, finns det några sådana? I så fall så ber jag er nu om ett hejdundrande till mirakel! Jag ber om 6000 magiska VG-ord. Får jag dem nu? Var hämtar jag ut dessa? Behöver jag ett avi?

Nej, vet ni, det här är bara för flummigt. Alla vet ju att hemtentagudarna bara levererar dagen innan deadline... 

Ronja frågade mig vad jag ville bli när jag var liten. Jag ville bli typ ettusentrehundrafemtio olika saker, men det var speciellt två yrken som var mer eller mindre konstanta upp till gymnasiet: journalist och polis. Polisdrömmarna försvann i takt med att godiset satte sig på magen och konditionen av någon outgrundlig anledning blev sämre och sämre. Journalistdrömmen försvann då jag insåg att MVG i snitt inte riktigt var min grej och jag gick in i väggen tredje året på gymnasiet. Samtidigt är jag jävligt glad för det, jag hamnade på Gotland och min drömutbildning! 

Min fråga: vilken är din favoritgud? Hemtentagudarna räknas dessvärre inte, hur älskvärda de än är... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar