fredag 13 mars 2015

Because Adulthood

What, inget inlägg förra veckan? SKANDAAAL!
Till mitt försvar så satt jag och tokskrev ett grupparbete. Vi hade diskuterat ihop ett dokument på ca 2600 bajsord. Meningar utryckta ur sin kontext och vissa saker togs upp på 40 olika ställen i texten. Och jag var den enda som skulle ha tid att sitta och skriva ihop detta till en text på minst 2000 ord som innehöll en röd tråd och alla delar som var viktiga för uppgiften. Här var det inte bara att sitta och omformulera vissa grejjer, det var ett mycket mer omfattande arbete. Vet ni vad jag fick göra? Först och främst fick jag öppna två dokument, ett med utkastet om diskussion och ett tomt dokument där jag skulle börja om på ny kula. Sen fick jag sitta och färgkoda utkastdokumentet för att överhuvudtaget få ordning på vilka delar som hörde ihop med vilka. Jag satt och moffade en halv kladdkaka helt själv samtidigt som jag skrev så att fingrarna brann, #vaddåsorgligt?, jag var klar med grupparbetet en halvtimme innan det skulle vara inne. 

Nej vet ni vad? Studentlivet är fantasiskt, samtidigt som det är en aning stressigt på vissa fronter så finns det stunder när man känner att livet är underbart. Till exempel då man sitter här på skolan och är klar med veckans arbete ett par timmar i förväg och inser att nu är det helg. Det är fucking amazing.
AMAZING i tell you.
just... amazing.

Eftersom jag har tänkt ta vara på helgen så har jag inte tänkt vara långdrage..... (Ah see what I did there?;) )

Frågan från Mayanen!
Finns det någon eller några biofilmer du ser fram emot som kommer komma nu under våren och sommaren?

Well... Eftersom jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ FUCKING VUXEN NU så ser jag asmycket fram emot att se Home, och Minions. dvs två animerade "barnfilmer". Because adulthood.
                                                                                            \(TTvTT)/

Nästkommande! Får får får?

Puss på er!
Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar