måndag 23 mars 2015

Operation tenta

Lat much?
Ja lite.. Har inte bloggat på flera veckor.. Känner inte riktigt motivationen längre, sorry..
Men den här veckan får det lov att bli ett litet inlägg, vill ju inte bli lynchad nu när jag ska åka till fastlandet i nästan två veckor.

So, den roligaste kursen hittills har kommit till sitt bistra slut, och nu sitter vi 40 stycken och funderar på hur fan vi ska få ihop 6000 ord tills på söndag. Jag har börjat fila på upplägget och vilka källor jag ska använda mig av i tentan iallafall... Får väl se hur det blir imorgon när jag ska fortsätta. Hade gärna sett att jag blev klar med en fråga om dagen, så jag är klar med den här helvetestentan innan onsdag kväll då jag hoppar på en metallfågel och flyger hem till Uppsala. Men let's face it. AIN'T GOING TO HAPPEN!
På tal om let's... (lagom långsökt)... Men på fredag ska jag och min familj gå på let's dance i Stockholm för tredje året i rad. Superkul! Man får alltid så trevliga små goodie-bags!!
Sedan på söndag blir det födelsedagsfirande för mig och mamma ska kasta ihop en pinocchiotårta med choklad! Sen nästa måndag blir det att göra Campus Engelska Parken osäkert, för då ska jag gå på föreläsning där, även på tisdagen. Under dessa två dagar ska min goda vän Annika stå för mat och husrum! Längtar och saknar henne allt för mycket. (come to think of it var det kanske inte ultimat att flytta så långt från sin bästa vän...). Men snart är det sommar, och jag ska försöka få tag på en lägenhet i Uppsala över sommaren så jag har nära till jobb och vänner.
Dock innan sommaren hinner komma är det dags för valborg, och då bär det av till Uppsala igen! Denne gång ackompanjerad av två öbor också, it will be epic! När valborg är över kommer jag ta med mig min röda fara tillbaka till öjn och glida omkring i vårvärmen.

Detta blev ett lagom snurrigt inlägg, men hoppas alla förtår vad jag säger.. Börjar bli lite trött i huvudet efter att ha suttit och stirrat in i datorskärmen sedan 14.00. x)

Men ett svar på Theresas fråga ska det allt bli.
Vilket beteende stör du dig på hos dig själv?

Jag stör mig nog mest på att jag är en sån obotlig perfektionist. Klarar inte av att ha folk hemma utan att springa omkring och småplocka med saker som hamnar på fel plats. Höjden av mitt OCD var nog när vi hade haft pluggstuga hos mig i januari. Då var alla kalkstenssystrar samlade och vi bakade och åt mat, så det vart ett skapligt bpmbnedslag i mitt kök. När alla sedan hade åkt hem var jag så trött att jag sket i disken och gick och la mig i sängen. Men bara efter ett par minuter i sängen var jag tvungen att gå upp och klä på mig igen och gå och sanera köket. MITT I NATTEN! Sen kunde jag slappna av och sova när det var rent. *suck*


Fråga till nästkommande bloggerska (vet inte om den varit redan, men kör endå):
Vad ville du bli när du var liten?


Ett litet smakprov på hur jag känner mig ibland...
My OCD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar