fredag 20 mars 2015

När solen slocknar

Idag folkes, är det solförmörkelse! Prognosen ser dock inte så jäkla bra ut då det är mulet för första gången på hela veckan... WHYYYYY?! Jag och tjejorna har dock köpt svetsglas och vi har tänkt bege oss ut för att kika lite :)

Idag är sista dagen med de här jävla grupparbeterna. Det har varit ganska tunga arbeten. Dels för att man byter grupp varje vecka, vilket betyder att det är nya arbetssätt varje vecka då alla jobbar på olika sätt... Dels är det inga små texter vi ska knåpa ihop på två dagar (japp, vi har bara två dagar på oss) snarare ganska stora. Närmare bestämt så ska vi skriva en diskussion på minst 2000 ord ~ 4 A4, plus att vi ska referera och skriva litteraturlista, precis som vi gör i hemtentor. Det har vi aldrig förut måsta göra i grupparbetena.

Ah well, nästa vecka har vi hela veckan på oss att jobba SJÄLVA med hemtentan. Själv! Fattar ni vilken befrielse att kunna skriva exakt det man själv tänker utan att måsta ta hänsyn till andra?!

Hade vi haft två veckor "ledigt" och inte måsta gå på en obligatorisk föreläsning i början på näst-nästa vecka så hade jag nog farit hem. Men för den kostnaden det tar att fara hem så är inte mindre än en vecka värt det. Faktiskt.

Jag höll förresten på att försova mig imorse! Vi ska ju titta på solförmörkelsen och ja, den börjar ju hyfsat tidigt, men när jag lagt mig i sängen igår så var jag ganska pigg, så jag surfade litegrann och BAM så vaknade jag upp lite panikslagen 6.50.

Att jag aldrig lär mig att ställa larm innan jag lägger mig! Det har hänt alldeles för många gånger att jag ställer larm under tiden jag sover. Japp ni läste rätt. Under tiden jag sover! Men hur funkar det då, undrar ni. Jo, jag sover, vaknar, ställer ett larm samtidigt som jag krampaktigt försöker att hålla mig vaken men somnar under tiden, flyttar omkring lite shit på telefonen eller råkar likea massa saker, sen vaknar jag igen och ställer färdigt det första larmet. Så ja, sen går det så tills alla (8-ish) larm är ställda! (Jag tar bara högst 3 larm på mig att faktiskt vakna, men de andra är till för att jag ska kunna veta vad klockan är utan att ta med mig telefonen överallt på morgonen)

Ah well, livet är hårt och jag är klarvaken!

Ikväll ska jag mest troligt invardera Rindi i Ovven och fira att tentaveckan börjar. Sounds weird right, FIRA?! TENTAVECKA?!, men det betyder 1 hel vecka med att filosofera och tänka själv. Inte så mycket stress!

Maya frågade vilket som är det bästa museum jag gått på och vilket/vilka jag skulle vilja besöka.

Jag skäms för att säga det, men jag kommer inte ihåg att jag varit på så många museum. Jag har varit med skolan (eh, innan universitetet) nån gång sådär, men då har det ju bara varit ointressanta utställningar. Jag tvivlar inte på att jag varit på museum med familjen, men jag kommer då inte ihåg det.
Så på första frågan måste jag svara Fornnordiska museet här på Gotland.

På andra frågan skäms jag lite till, jag är inte så insatt i vilka utställningar de olika museerna erbjuder (some arkeolog, huh). Men ska jag tänka rent spontant så skulle jag vilja fara på museum utomlands! Jag skulle dock kunna settle(a?) för museet i "Natt på museet", självklart under nattid då.

Nästkommande!
Vilket beteende stör du dig på hos dig själv?

Puss
Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar