tisdag 3 mars 2015

Lite ny energi

Som ni kanske märkt på mina blogginlägg har jag mått som en tunna skit de senaste månaderna. I tisdags beslutade jag mig för att ta en snabb sväng till fastlandet för att fira min brorsdotter. Så jag åkte hem i onsdags, den enda som visste någonting var syrran. Hon lyckades lura ner mamma på stan, och herregud vilken reaktion jag fick! Hon började stortjuta mitt på torget, så förvånad och glad var hon över att se mig. Fina mamma!

Jag hade några riktigt fina dagar på fastlandet och jag känner nu hur otroligt mycket ny energi jag fått. Det är sjukt hur mycket skallen kan göra med kroppen! Jag hann käka Katrineholmskebaben (nom), se skid-VM med farsan, mysa med Zac, shoppa med mamma, jag bara var helt enkelt och det var superhärligt! Lördagen tillbringades hos brorsan i lilla Närke där vi firade bus-Maja som blivit fyra. Tacosmiddag, en jäkla massa Frost (de älskar den där filmen!) och Mellon. Det var helt perfekt!

Igår for jag hem till ön igen. Det var åtta lååånga timmar, för det är alltid tråkigare att åka till ön än till fastlandet. Vet ej varför? Väl på ön fick jag reda på att jag klarade den där förbaskade salstentamen! KAN.INTE.FATTA!? Jag svävar på moln! Fick även högsta betyg (VG på universitetet) på 30p-kursen vi läst. Så ja, jag känner mig som pånyttfödd! Hoppas jag får behålla denna energi ett tag framöver nu.

Tråååååkigt inlägg idag, men jag måste plugga och är en aning tankspridd just nu. Jag skall i alla fall svara på Theresas fråga, vilken min favoritfärg är:

Senapsgul! Har alldeles för få klädesplagg i den färgen, men guuuud vad jag älskar den färgen! Input: min blå var förmodligen inte samma som din blå, höhö!

Min fråga ääääääär: roligaste momentet i arkeologi och antik historia I? Och en liten motivering till varför. :')

Pussssssss
Elfrida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar