onsdag 1 oktober 2014

Onsdagis - Louise



Jaha, då var det onsdag igen och det betyder att det är min tur att blogga!! Sitter i soffan och skriver på en skrivuppgift vi har och kan ju medge att det inte går så bra som jag vill. Har fått ner text men det känns som att jag har skrivit typ allting fel. Det kanske är naturligt när det är den första individuella skrivuppgiften som vi har, men aaaaah det är jobbigt haha. Jaja, nu går vi vidare. Har inte hänt sådär supermycket denna vecka än så länge, men pratade med mamma och hon ska komma snart och hälsa på vilket ska bli jättekul, saknar henne!!!! 

Okej, känner inte att jag har supermycket inspiration nu så vi går till Elfridas fråga som inte är superlätt att besvara haha... Har alltid tyckt att Pompeji skulle vara kul att åka till och att gräva ut, det som finns kvar av den det vill säga. Skulle i och för sig vara coolt att hitta något helt nytt ställe att gräva ut där man får reda på saker som ingen visste förut, och man var den första som upptäckte det. Men just nu känner jag bara att det skulle vara otroligt häftigt att gräva ut nästan varsomhelst eftersom man aldrig gjort det förut. Och med tanke på att jag tycker att hitta stenar på en strand är sjukt intressant kräver det nog inte så mycket :)))

Så en fråga till torsdagsbruden Maya då, spinner också vidare lite på Ronjas och Elfridas frågor, har du hittat något coolt arkeologiskt fynd någon gång?

Puss och ha det bra, ses nästa onsdag!


En bild på Pompeji!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar