onsdag 20 maj 2015

Fyndmaskinen

Hej! 
Då var det onsdag igen, veckorna går verkligen snabbt nu! Ungefär två veckor kvar tills terminen är slut, känns nästan som att den precis började... Men tycker verkligen att jag har kämpat på bra och jag är väldigt stolt över mig själv att jag har klarat allt med ganska god marginal än så länge :) Det ska bli kul att se vad skandinavisk arkeologi har att erbjuda nästa termin, och sen se om jag är sugen på att fortsätta med det terminen efter eller om jag väljer osteologi. 

Jaha, vidare till utgrävningen: idag var det en väldigt rolig dag ute på fält, alla i vårt schakt hittade ganska mycket fynd och jag kände mig som värsta fyndmaskinen idag, hittade mycket! Det var ganska soligt och varmt idag vilket var väldigt skönt om man jämför med igår då det regnade i princip heeeela dagen. Och jag som trodde att min jacka var vattentät, men det var den inte och jag blev bara blöt rakt igenom.. Så helst vill vi ha sol!!!! Och som det ser ut nu ska det bli bra väder imorgon :))) Torsdagen blir sista utgrävningsdagen för mig denna vecka för på fredag ska jag hem till Stockholm och träffa min bästis Emelie på fredagen (<33333) och på lördagen har pappa och hans flickvän 100(50+50)-årsfest!! Ska även hinna med att fira min kära moster som fyller år på fredagen :) Det ska bli superkul och skönt att vara hemma lite innan sista rycket i skolan! 

Elfrida frågade: vilket fynd från utgrävningen (ur alla schakt) tycker du är absolut ballast? En väldigt svår fråga enligt mig eftersom jag tycker att det mesta vi hittar är väldigt coolt! Men jag har kommit på mig själv med att tycka att keramik är väldigt intressant och häftigt. Jag hittade en väldigt cool keramikbit idag som även var ganska stor (kommer bilder)!! Men själva känslan av att hitta något i jorden är den bästa!

Fråga till nästkommande: hur har denna termin varit enligt dig?

Nu ska jag bara chilla i soffan resten av kvällen och sen blir det tidigt i säng. Ha det bra, hörs igen nästa vecka! Här kommer lite bilder på vad jag har hittat idag, puss!

Gissa hur exalterad jag blev när jag såg detta komma fram ur jorden??

Här är keramikbiten (ev kruka eller ett kärl) lite mer framtagen

En till bild på den, tycker att den är så fin!!

En tand!

En bit av ett ben!

En mynningsbit av keramik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar