torsdag 21 maj 2015

The trötthet is strong in this one

Tja! Nu var det ett tag sen sist igen. Oops.

Till mitt försvar, är man extremt trött efter utgrävningen, och förra veckan var det dessutom AG. Jag och Theresa jobbade som stab på AG, vilket var nice, men även det var rejäkt uttröttande. Och innan det var det mer grävning, och innan det så var det den fruktade salstentan, och innan det... ugh, det känns som att jag inte har fått sova ut på en månad. Jag är så trött hela tiden. Men snart är det sommarlov!

Utgrävningen fortskrider, det är jättekul. Mitt (och Ronjas) schakt är väldigt intressant; det visade höga fosfatvärden, vi har en Stor Skum Sten och ett stort gäng andra stenar som vi inte riktigt vet vad det är; vi har hittat en massa benbitar, både brända och obrända, massa bränd lera, ett hav av kol och stora kvantiteter keramik. Idag hittade vi en hel glaspärla!!! Den är jättefin, helt intakt, grön och med ett ristat mönster. Det är ascoolt.

Louise undrade hur den här terminen har varit enligt mig. Tja... lång. Oväntat tuff; vi har inte haft något moment som man kunde riktigt chilla igenom -- alla moment har varit rätt krävande. Mytologikursen, om man inte räknar med helvetestentan, tycker jag har varit roligast (to no one’s surprise). Både landskap och metoder var mest frustrerande, men med sina intressanta stunder, men utgrävningen är ju fantastisk. Sö terminen har gått både upp och ned, det har varit fullt upp, och jag är utmattad nu. Men det har varit intressant.

Nästkommande! Vad ser du mest fram emot just nu?

Tack för den här veckan! Det här inlägget har lite mer substans än mitt förra. Autobots, roll out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar