fredag 1 maj 2015

1a Maj

Hejsan allihopa! Idag är det 1 Maj, vilket betyder att det var valborg igår (captain obvious strikes again). Jag hoppas ni hade en lika rolig valborg som jag! Min dag började med att gå på champagnefrukost med Rauksex, sedan gick jag och Maya och handlade tårta (hon fyllde ju faktiskt stor flicka igår! Hela 21 år gammal blev hon, lilla maysan). 20.30 började det riktigt roliga, nämligen valborgsshowen vi hade för The people of Wisby! Det var superkul, och jag tyckte verkligen om hur showen blev! Efter själva showen började festen. Jag, Elfrida och Maya intog Rindi för att valborgsfesta, och vi hade superkul. Vi dansade i timmar verkligen (och Elfrida påstår att hon inte kan dansa, hon ljuger!).

Idag ska vi fira Maya ordentligt, då vi inte hade tid med det igår med shower hit och dit (vi flängde upp och ned för visby ett par gånger. Backarna </3). Så klockan 18 anlönder hedersgästen. Jag hoppas hon blir nöjd och glad :) Jag och Elfrida trotsade Elfridas dagen-efter-mående och rände runt lite på stan för att göra klart det sista av förberedelserna. Lite tråkigt dock att alla andra tjejjor är på fastlandet och inte kan vara här, men vi ska nog se till att det blir trevligt ändå!

Som de andra skriver så ska det bli sjukt tomt och tråkigt då halva gänget beger sig till fastlandet igen, men det är helt enkelt en kulle vi får övervinna och min dörr kommer alltid stå öppen för dessa tjejjer! <3

Well, nu är det bara 2 timmar kvar innan födelsedagsbarnet kommer, så det är dags att hoppa i duschen och börja göra i ordning här! 
Men innan jag beger mig ska jag svara på Louises fråga!
Hon frågade efter mitt favoritplagg just nu, och jag måste svara min nya regnjacka från helly hansen (Regnet pissade på oss verkligen när vi skulle skriva tenta, en bra start på dagen eller hur? Men jag var torr innanför jackan, det var bara fossingarna och benen som var kalla och blöta). Så ja, en kall och blöt Theresa är ingen glad Theresa, därför älskar jag min jacka! 

Nästkommande! Jag snor frågan! Så vad är ditt favoritplagg? 
En present till Maya från mig

Jag och Maya på Champagnefrukost
Jag och Maya på Champagnefrukost
Mina grävkläder, inkl min regnjacka!

Have it good out there!
Puss
Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar