onsdag 6 maj 2015

Utgrävning!!!

Hej på er! 

Hoppas att ni mår bra, det gör jag även fast jag är mör i hela kroppen haha..... Idag var det andra dagen i fält och jag har grävt och grävt och grävt och hittat myrbon och maskar och alla möjliga roliga insekter. För de som inte vet det har vi blivande arkeologer en utgrävningskurs som sista moment nu i maj och utgrävningsplatsen ligger i Buttle änge. Vi gräver i olika schakt (som jag kommer visa bild på) och min grupp gräver på schakt 24. Än så länge har vi inte hittat något direkt intressant, men många andra grupper har! Benbitar, kol, keramik och spikar är några saker som har hittats. Det känns väldigt spännande att äntligen få vara ute på fält och gräva på riktigt, det är mycket fysiskt jobb men det är riktigt kul! Dagarna går väldigt snabbt, och vi är ändå där 9:15 till 15:15, så det är ett tag. Imorgon ser vi fram emot en till dag av grävning och man hoppas såklart på att hitta något spännande!

I helgen var som jag skrev förra veckan min mamma, mormor, moster och lillkusin Alice här i Visby och trots ganska dåligt väder med regn och rusk tycker jag att det blev en väldigt lyckad helg, med massa mys och umgänge. Saknar dem redan!!! <3<3<3

Ja eftersom ingen har bloggat sen i fredags får jag svara på Theresas fråga, och alltså min fråga som jag ställde till henne ;) Vad är ditt favoritplagg? Detta är inte en lätt fråga att besvara.... Just nu väldigt passande tycker jag om mina arbetsbyxor väldigt mycket och de passar verkligen perfekt till utgrävningen! Annars tror jag inte att jag har något speciellt, tycker om (nästan) alla mina kläder :)))

Fråga till nästa person som bloggar: har du hittat något föremål och i så fall vilket? Om inte, vad hoppas du på att hitta? 

Här kommer lite bilder, hörs igen nästa vecka, puss!!

Schakt 24 - min grupps schakt.

Man ser på denna bild och även den ovanför lite av vad vi använder oss av för verktyg när vi gräver!

Schakt 24 igen!

Idag var det lite finare väder än igår och tog en liten bild på fältet där vi jobbar!
Jag och solhatten, måste skydda mig mot solen!!!

En bild på ett annat schakt, vet ej vad det heter :)

Maya och Theresa under lunchrasten idag :)


2 kommentarer:

  1. Det där är nog bestämt schakt 26 och 27! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha okej, tack! :) /Louise

      Radera