fredag 29 maj 2015

Sad but true

Oj, fredag igen? Veckorna går fort! Tänka sig att detta var sista dagen i fält för oss, och nu är det endast en vecka kvar av skolan. Helt ofattbart!

Idag har vi i alla fall spenderat dagen med att skotta igen alla schakt, vilket har gått bra. Ryggen lär må gött imorgon! ;) Nej men vi fick hjälp av en traktor att fylla igen schakten (vi hade så fint fyllt igen tre mindre schakt och lagt tillbaka torven, men det dög tydligen inte för han (traktorsnubben) såg till att lasta ännu mer jord där som vi sedan fick kratta och fixa till.

Hursom var det väldigt sorgligt att se schakten, som man arbetat med i 4 (fyra! FYRA!) veckor med att gräva ut, täckas igen på mindre än 20 minuter. Fast å andra sidan är vi smått glada över att det inte skulle ta oss ytterligare fyra veckor att fylla upp dom igen.

Ikväll ska jag ut på partaj med ett par stycken. Dels har vår kära kår bartömning och dels för att fira/sörja över att grävningen är över. Jag har haft så sjuuukt roligt och den friska luften har gjort under på mig. Jag har ju faktisk spenderat väldigt mycket av mitt liv ute i det fria.

Om ungefär två veckor drar jag hemåt. Jag ser fram emot det, men har lite ångest över all mat som jag måste hinna äta upp innan det! Och allt som ska packas, herregud!!!

Oh well, det är en sorg för en annan dag. Jag måste kila vidare om jag ska hinna med något ikväll! Vi ses nästa vecka :*

Elfrida frågade "om du fick välja ett land (inte Sverige) att bo i för resten av ditt liv, vilket skulle det bli och varför?"

Svår fråga, jag har inte varit tillräckligt mycket utomlands för att kunna välja ett land. Men högt upp på listan står

*Medelhavet (Värmen)
*Skottland (Naturen)
*Irland (Accenten)
*England (Engelsmän)

För att jag är lat och har bråttom så ställer jag helt sonika samma fråga till nästkommande!

This is totally how you Arkeology

Man kan ju knappt se att vi vart där! ;)

Arkeologibränna </3

Sista grävdagen-selfie


Ha det gött alla!

Puss
Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar