onsdag 29 april 2015

The tenta is done!!

Hejsan på er! 
Jag är tillbaka igen, har ett himla flow nu med att komma ihåg att blogga :)) hoppas att ni mår braaa, jag mår i alla fall helt ok! Lite trött och så men nu har jag i alla fall gjort tentan!!! Heja! Jag tycker att det kändes ganska bra och svarade på alla frågor och så, men samtidigt kan man inte alltid lita på magkänslan.... Jag hoppas i alla fall på godkänt och det är så otroligt skönt att ha den gjord, jag är friiiiiiiiii. typ. Måste läsa in mig lite inför utgrävningskursen som börjar nästa vecka med seminarium på måndagen och sedan direkt på tisdagen ut på fält! Är supernervös och supertaggad samtidigt, lite illamående men det ska nog gå bra haha. Det ska verkligen bli spännande att uppleva en utgrävning och inte bara sitta i ett klassrum och lära sig om dem. ;) 

Sedan har vi fyra veckors utgrävning och efter det en vecka i labbet plus redovisning och sen har man gått ett helt läsår på universitetet. Känns ganska coolt och jag är så glad för jag tycker verkligen att detta är intressant!! Jag var så nervös i början av läsåret eftersom jag var osäker på om det verkligen var min grej, men just nu känns det faktiskt som att det är min grej och det är så jävla skönt. Jag har ju valt Skandinavisk arkeologi till hösten och sedan eventuellt osteologi och jag hoppas verkligen att jag trivs och tycker att det är intressant också. Om inte så får jag väl hoppa av och göra något annat, men det är skönt att ha en plan i alla fall :) och i så fall två år kvar i Visby! Det är verkligen en mysig stad och jag trivs väldigt väl men samtidigt saknar jag min familj och mina vänner väldigt mycket, och min katt såklart. Allt kommer lösa sig det vet jag, och jag kommer ju dessutom spendera den största delen om inte hela delen av sommaren hemma, så då kanske jag känner mig redo för Visby igen sen i slutet av augusti/början av september. :)

Idag efter tentan gick jag och Kalle till en kinarestaurang och åt buffé, feeeettt gott det var och så sjukt mätt man blev.... Men mysig restaurang och ganska bra pris, så dit måste man gå igen!! Ikväll ska jag och Kalle bara mysa och titta på någon film eller så och imorgon ska jag städa min lägenhet och förbereda inför fredagen då mamma, mormor, min moster och lillkusse kommer!!! Ska bli så himla mysigt. :))))

Frågan från Elfrida: ditt bästa minne från året som gått? Väääldigt svår fråga eftersom jag haft så många bra minnen!! Jag tolkar frågan som att året är läsåret, alltså slutet av augusti 2014 till nu. :) Ett är såklart när jag träffade Kalle (<333), och ett annat som jag aldrig kommer att glömma bort och som jag vet att jag har skrivit om förut är när jag kom hit till Visby innan skolstart med mamma och pappa och vi satt i bilen på väg till Mejjan, det kändes så jävla bra!!! Att bo själv, klara sig själv, börja ett helt nytt liv i princip. Jag är så stolt över mig själv att jag tog det steget och även fast jag såklart saknar alla där hemma är det definitivt ett av de bättre besluten jag tagit i mitt liv. Sen har jag såklart så många fler minnen men det är de jag kan komma på just nu. 

Fråga till nästkommande: ditt favoritklädesplagg just nu??

Nu ska jag och Kalle ta och bestämma vad vi ska äta för middag (inte för att man är så hungrig med tanke på lunchen), vi hörs igen nästa vecka och då har vi även varit ute i fält i två dagar! Bjuder på några bilder också, puss och kram!! /Louise 

Hittade ett superfint träd när jag var med Emelie utanför Kränku idag!!

Arbetsbyxorna och stövlarna!!

Kalle lyckades ta världens finaste bild på mig :)))

<3<3<3<3<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar