tisdag 24 februari 2015

Börjar bli människa igen #livettvå

Hej!

Vet ni? Helvetesmomentet är ÖVER! I alla fall för nu. Vi var en ganska nervös skara arkeologstudenter på Campus Gotland som skrev salstentamen i fredags. Många av oss för första gången. Jag var galet neggo, like really; detta KOMMER INTE gå! Väl i salen var det fullt fokus och det kändes mycket bättre än förväntat. Förväntar mig knappast ett godkänt, men nu vet jag i alla fall vad läraren vill ha! Ganska sjukt egentligen att man skall få reda på det EFTER att ha skrivit salstentamen. Kan berätta att kursutvärderingen jag skrev knappast var nådig... 

Nu har vi i alla fall påbörjat ett nytt moment och jag känner hur min kropp börjar gå tillbaka till "normal mode" igen. Stressen är såklart inte helt borta, men jag mår mycket bättre. Helt sjukt vad stress kan göra med kroppen. Med risk för att bli lite för personlig så har faktiskt stressen, förmodar jag åtminstone, skjutit bort min mens som jag skulle ha haft för en vecka sedan. Jag har varit konstant gråtfärdig i en hel månad och haft så ont i nacke och axlar att jag inte vetat var jag skall ta vägen. 

Men nu ser vi framåt! Detta moment skall bli otroligt kul!

Nåväl, eftersom Em inte bloggade i lördags och Ronja missade igår så fick jag en ny fråga av Theresa. Hon undrar om jag tänkt fara hem någonting nu i vår, när och varför?

Ohja, ohja, oooohjaaaa! Den 20:e mars. Då skall jag hem och fira alla födelsedagsbarn, inklusive mig själv, samt fira lite påsk. Det första jag skall göra är att ge Zac en sjukt jävla fet människopuss, och förhoppningsvis få en liten hundpuss tillbaka. Saknar den där lilla hundfan så det gör ont! Shoppa med mamma, chilla framför tv:n med farsgubben och kivas med syrran. Träffa busungarna (som jag saknar SÖNDER!), syskon och deras respektive. Fyfan som jag längtar!

Fick förresten en bild av mamma igår, haha!


Nåväl, min fråga till nästkommande är: 

Min absoluta favoritrea är bokrean, som börjar imorgon. Jag undrar därför vilken DIN favoritrea är?! 

Avslutar med en av mina favoritlåtar just nu. Galet många bra skådisar i en och samma video, love it! Och Ingrid är så söt så man dör typ!

Kram på er!

Elfrida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar