fredag 13 februari 2015

Fredag den 13e

Fredag den 13e hörrni! Vad tycker ni om det? Är ni vidskepliga?

Än så länge har inte några hemska saker hänt mig (förutom att min näsa är tätare än den var igår). Vi har gjort klar vår rapport om landskapsstudiet och även gjort en powerpoint och delat upp vem som ska presentera vad. Jag har fått tillbaka kommentarer på tentan från förra monentet (som jag nailade btw). Så en ganska bra fredag tycker jag!

En sak som jag däremot ville ta upp är folk som frågar någon annan om dom vill göra något, i det här fallt ta över en sak, och sedan inte accepterar ett nej. Säger jag rakt av nej, så vill inte jag få följdfrågor som varför, eller bevis på hur enkelt det kommer vara, och sedan när den personen fått veta varför jag inte vill, inte accepterar mitt svar, utan istället fnyser och går iväg med ett sarkastiskt "åh, vad jag älskar studenter som är engagerade".

Eeeexcuuuuhuuuse me?! Du vet inte vad jag är engagerad i och inte. Känner jag att jag för tillfället har för mycket på min tallrik så vill jag inte ta på mig mer. Ska det vara svårt att förstå?

Det är en helt annan sak om någon kommer fram till mig med ett förslag eller en önskan och jag säger "Jag ska tänka på det", för 1. då finns det ett visst intresse för mig att göra det, och 2. jag behöver inte mer orsak än ett intresse för saken i sig för att överväga någonting.

Är jag inte intresserad av ditt förslag så är jag inte det! Du har inte rätten att säga till mig att jag är oengagerad. Du har inte rätten att, genom att ge mig dåligt samvete, försöka pracka på mig saker jag inte vill göra. Punkt. Lär dig acceptera detta. Tack.

För övrigt är det alla hjärtans dag imorgon. Jag tycker det är smått kul att kärlekens dag är efter oturens dag. Här är man inte bitter över att fira själv inte. Jag kanske köper mig glass eller nåt, och firar mig själv för att jag är awesome och förtjänar glass. Plus att det kanske botar min förkylning. Men mest för att jag är awesome och förtjänar glass.

Nästa fredag har jag dock tentaskrivning, gaaaaah, salstenta (Hiding in a corner). Men mina föräldrar kommer även ner då, eller ja dom landstiger ju faktiskt natten till fredagen. Fuuuun! Ska bli gött att se dom! :)

Wheeey! Svara-på-fråga-time!
Vilken produkt är ett måste i din sminkväska?
Oj gud. Min tredelade concealer är definitivt något jag inte kan vara utan. Jag är röd från näsan ut på kinderna och den täcker det väldigt bra (den täcker eventuella finnar också väldigt bra), och sen har jag väldigt ytliga blodkärl just under ena ögat och i innervråna på båda ögonen, vilket gör att jag ser smått sjuk ut. Jag älskar den, it is like magic. Men jag kan självklart gå utanför dörren helt osminkad, however, jag tar inte ansvar för de eventuella "zombie-run-sprinter" detta för med sig. Nej men skämt åsido, asnice att vara osminkad. Ännu asniceigare är det när man varit osminkad i två veckor och huden börjar se ut som folk igen!

Då ställer jag följande fråga till nästkommande!
Är du vidskeplig? Om ja, what really grinds your gears? Dvs, vad är du mest vidskeplig om?

Jag bjuder på en osminkad selfie, mitt i mitt halvsjuka tillstånd. (Snälla låt inte denna förkylning bryta ut på rikigt)


Puss
Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar