torsdag 19 februari 2015

Jag kan inte fatta att folk litar på mig med att räkna pengar

Lo and behold! Se vem som råkade glömma inlägget förra veckan! Well, there's a first time for everything, I guess. Jag är så slut atm :')

Mica hälsar att hon är den coolaste människan jag någonsin har träffat. "Nu har du tillåtelse att skriva vad du vill," la hon till efter det. Fröken ödmjuk har uppnått en nivå av sarkasm som jag stolt beundrar; they grow up so fast. Vi har under dagen diskuterat hur svårt det är när folk inte inser att man är sarkastisk; the struggle is real.

Men hur kommer det sig att du träffar din syster nu? Kanske ni frågar er själva. Är hennes syster på ön? Har hon åkt till fastlandet? Ja! Typ. Jag är på fastlandet, bara inte i Falun. As a matter of fact, är jag i Linköping. Hurså? NärCon, friends. NärCon vinter.

För tredje gången är jag funktionär i Garderoben. Vi hämtar och lämnar och hämtar och bär och fraktar bagage utan slut, hänger upp jackor, tar ned dem, hänger upp dem igen; vi springer genom långa korridorer. Vi hälsar på alla besökare, berättar om samma information hundra gånger om, försöker beskriva vart toaletter finns och upprepar ständigt, "vi vet inte vart [insert room] ligger, fråga infon! :)))"

Men jokes aside, det är väldigt kul. Idag är blott första dagen, och jag har redan lyckats göra bort mig; istället för att ge två besökare sin växel -- vid separata tillfällen -- har jag tagit upp en tia, tänkt att jag gett dem den, och... lagt ned den igen. Inte förrän de tveksamt frågat efter växel, har jag insett var jag har gjort och förvirrat svamlat, "Jag, uh, tänkte på att ge dig en tia. Jag... gjorde apparently inte det." Inte lätt alla gånger.

Igår natt gick brandlarmet. Alla funkisar fick lov att gå ut i pyjamas. Det var lika frustrerande som blött och spännande. Tydligen har folk inte tröttnat på Let me Take a Selfie eller What Does the Fox Say? Jag har sett världens finaste Hobbit- och Avatar/Legend of Korra-cosplays. sÖmN äR aWeSoMe

Elfrida frågade: aldrig någonsin mer se en film/serie eller aldrig mer använda internet? Jag är lite lockad att kalla det här en tolkningsfråga, och bara välja en film eller serie att aldrig mer se igen, men jag antar att hon menade att jag måste välja mellan att aldrig kolla på något igen, eller aldrig mer kunna använda internet.

PEST ELLER KOLERA. Det är svårt. Aldrig mer film/serier, innebär inge bio, sAGAN OM RINGEN, anime?? och dylikt shit. Vilket är extremt jobbigt. Men... samtidigt finns böcker och tv-spel av en anledning. Jag måste nog välja internet. Men aj, mitt hjärta.

Theresa! Om du fick välja någon "onaturlig" färg att ha på håret, vilken skulle du välja? (Fråga courtesy of Mica).

Ursäkta det otroligt svamliga inlägget. Nu ska jag försöka plugga en stund. Tenta på onsdag!!

Tack för den här veckan! Autobots, roll out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar