lördag 14 februari 2015

Jag är sjuk, tyck synd om mig / I'm ill, feel sorry for me.

Som titeln säger, jag är sjuk. Världens jäkla influensa.
Just när mamma kommer och hälsar på också.
Jag har i alla fall fått hostmedicin, vilket är skönt, men jag blir himla trött och lite illamående av den.

I Visby finns ett Crêperie som jag besökte för första gången idag - Det var en riktig hit, det är inte billigt men har man råd så är det väl värt pengarna!

Snart ska mamma och jag se melodifestivalen, whoopwhoop, gissningsvis kommer jag somna, ahaha.

Theresa undrar om jag är vidskeplig...
Direkt vidskeplig är jag väl inte, men jag tror stenhårt på Murphys lag - Lagen om allts djävlighet eller allt som kan gå fel kommer gå fel. Jag brukar även ta i trä när jag säger något som kan jinxa mig själv typ "Jag har aldrig blivit utsatt för detta" eller "Detta brukar alltid gå bra" - Peppar, peppar, ta i trä.

Till nästa person:
Hur länge tror du att du frivilligt skulle kunna gå utan internet? Motivera varför du tror som du gör!

^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^¨^

As the title suggests, I'm ill. A massive flipping flu.
Right when mom's visiting and all.
I have some cough syrup, which is nice, but it makes me so tired and somewhat nauseous.

In Visby there's a Crêperie which I visited for the first time today - It was grand, it's not cheap but if you can afford it, it's well worth the money.

Mom and I are going to watch the Swedish outtakes for the Eurovision song contest, whoop whoop, I'm guessing I'm just going to fall asleep, ahaha.

Theresa wonders if I'm superstitious...
I wouldn't say I'm superstitious as such, but I do believe in the law of Murphy - the law of everything's shittyness or everything that can go wrong will go wrong. I also knock on wood when I say something which could possibly jinx me like "I've never had this happen to me" or "This always goes well" - Knock on wood.

To the next person:
How long, do you reckon, you could go without internet by your own free will? Motivate why you think a certain way.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar