torsdag 26 februari 2015

Den Jävla Ananasen

Har det redan gått en vecka igen? Huh. Sedan förra veckan har jag genomlevt ett konvent, överlevt en salstena (knappt) och upplever just nu ett gisslandrama med tvättmaskinen; den har fångat mina kläder. Jag slängde in en maskin för en stund sen, men när jag kom ned igen hade maskinen stannat och lyste rött. Jag stängde av och provade igen, men då började den avge ett monotont duuuuuuuuuun-läte. Jag stängde av och bytte program ett par gånger, men den slutade inte. Så jag stängde av den, men den går inte att öppna. Jag vet inte vad jag ska göra. Mina kläder är fast därinne.

Jag kom för ungefär en och en halvtimme sen tillbaka från en handling med Theresa; vi har suttit på Rindi och förberett för VVV -- Våga Vägra Vinter (winter is not coming), nu på lördag, SMYGREKLAM -- mer eller mindre hela dagen. Vi gick därifrån runt sex för att hinna till kören, bara för att få reda på att vi... inte hade... kör... idag... så vi drog iväg i lojale Eskil till Willys.

Länge irrade vi förvirrat runt på Willys och plockade på oss saker vi inte nödvändigtvis behöver-- men främst var vi ute på jakt efter ananas. Mer specifikt, ananas på burk. Vi gick upp och ned, fram och tillbaka, men inte hittade vi den jävla ananasen, och inte fanns det någon att fråga heller. När vi närmade oss kassorna träffade vi äntligen på personal och frågade, desperat, "Har ni ananas på burk?!??"

Och ja. De hade ananas på burk. Bara på l i t e r a l l y det enda stället vi inte kollat på. Men slutet gott, allting gott! (Förutom ananas, vilket jag överlåter till Theresa att njuta av).


Elfrida undrade vilken min favoritrea är, på hennes är bokrean. Jag... måste nog också säga bokrean! Det är kul med mellandagsrean, och rean på den rean, men asså. Böcker. <3

Theresa! Speaking of VVV, vilken är din favoritårstid? 

Tack för den här veckan! Autobots, roll out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar