tisdag 17 februari 2015

#livet



Det här är en bild på en tjej som:

- Inte sovit på flera veckor. Åtminstone inte en hel natt utan att vakna och inte kunna somna om, eller vaknat i en pöl av svett. 

- Är så.jävla.stressad! 

- Är så.jävla.omotiverad!

- Är så.jävla.trött!

- Är så.otroligt.jävla.leds.på.denna.kurs! 

- Ganska hungrig, men för trött för att orka laga någon mat. 

- Ganska tjurig på livet.

- Vill sätta sig på båten hem! Gosa med Zac och mysa med familjen, äta skräpmat och sova i soffan. 

För allt känns typ skit just nu. Neggoklubben meddelar! Aldrig någonsin tidigare har påsarna under ögonen varit så stora, för jag är konstant trött. Trött, trött, trött! Just nu känner jag mig förkylningstrött också, ni vet sådär tung och yrslig som man bara känner sig innan man skall ligga hemma i influensa några veckor. Prima! Är inne i ett sådant stadie där ljusa tankar omöjligt kan lappa över de mörka. Givetvis är inte allt i livet skit, det vore att ljuga, men jag kommer nog vandra i detta mörker till dess att detta moment är avklarat. 

Och efter att detta moment faktiskt är avklarat skall jag sova i två dagar. Innan det är dags för nästa delkurs, som jag faktiskt ser fram emot. 

Idag har jag i alla fall tentapluggat inför fredagens eldprov tillsammans med tjejerna. Utan dem hade jag nog faktiskt inte orkat ta mig upp ur sängen, ärligt talat. De är bäst, helt enkelt! Vi är bäst ihop! PUNKT! Tillsammans skall vi klara det här! #girlpower

FÖRRESTEN! Fick VG på förra hemtentamen, ganska fett faktiskt. Hade inga högre tankar kring mig själv medan jag skrev den men lärarna tyckte tydligen om'et! Blev alldeles skakis när jag såg mailet och var helt övertygad om att läraren skickat fel mail till fel person, men icke! BiS! <3

Nåväl, jag skall inte bli allt för långdragen. Svar på Ems fråga kommer nedan:

Jag kan inte se varför jag skulle gå utan internet frivilligt. Vissa dagar befinner jag mig på nätet i princip konstant, medan jag andra dagar omedvetet befinner mig på nätet väldigt lite. Men hur som, jag skulle nog kunna hålla mig borta från nätet frivilligt två eller tre dagar. Samtidigt som internet är bra att ha för att kommunicera med ex. familj eller vänner, så har jag ju mobilnummer till de jag bryr mig om mest och av någon anledning skulle behöva komma i kontakt med. Ibland leker jag med tanken att ta bort mitt FB-konto, någonting som helt klart skulle dra ned mitt internetanvändande. Jag tillbringar alldeles för mycket tid där... Världens mest ointressanta plats, EGENTLIGEN, men ack så beroendeframkallande! 

Min fråga till nästkommande:

Aldrig någonsin mer se en film/serie kontra aldrig mer använda internet?

Puss & kram, skumbanan. Eller... skum banan, som en av våra föreläsare hade skrivit. Hihihi!

Elfrida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar