torsdag 5 februari 2015

Hasselnötskräm

Ni vet när man går och peppar för något en hel dag, verkligen bygger upp det, ser fram emot det så mycket att man har lite ont i kroppen? Så var det för mig och Theresa idag. Vad såg vi fram emot? Nutella, eftersom att det är Nutelladagen idag. Vet ni vad som hände? Vi gick till Ica efter kören, exalterade vid tanken på vår efterlängtade Nutella. I armkrok trallade vi fram, sjungandes, går in på Ica och... det... det finns ingen Nutella.

De hade ingen Nutella.

Vi stirrade tomt på hyllan som att våra glasburk magiskt skulle poppa upp Från ingenstans. Minuter passerade och inget hände. Till slut frågade vi desperat en herre som jobbade i butiken om de hade Nutella, men icke sa Nicke, helt mystiskt var det slut.

Med tunga hjärtan beslutade vi oss för att prova Icas egna hasselnötskräm. Vi släpade oss hemåt, fast bestämda vid att äta vår hasselnötskräm out of spite och inget annat. Det var inte Nutella.

I slutändan kan vi meddela att Icas hasselnötskräm är helt okej. Inte Nutella, givetvis, men klart ätbart.

Elfrida frågade: finns det någon låt mitt hjärta klappar lite extra för? Åh, det finns massor. I cry ever tim till musik, hela tiden. Just nu skulle jag nog säga Gay Pirates av Cosmo Jarvis, Run To You av Pentatonix och Deliver Us från Prinsen av Egypten. Men helt generellt, ugh......... MUSIK, MAN. Jag har en hel lista med All Time Favourite Music, men om jag måste nämna en just nu, måste jag nog säga Stay With Me av Shakespeare's Sister.

När vi växte upp lyssnade vi mycket på mammas och pappas musik. Jag lyssnade i synnerhet mycket på mammas musik, vilket då bestod av halvobskyr åttiotalsmusik, vilket Stay With Me går under. Jag minns att jag tyckte att den var så himla fin (i min värld av halvemo dramatisk ungdomsfantasy) och videon var så h i m l a cool. Vi återupptäckte den i somras, jag, mamma och min äldsta lillasyster Mica, och hade ett EXTREMT EXALTERAT SING-ALONG-MOMENT. Det var nice.

Theresa! Vad för musik lyssnade du på när du växte upp? Finns det någon låt som står ut i ditt minne?

Tack för den här veckan! Autobots, roll out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar