måndag 9 februari 2015

Ett tappert försök

Hej!

Instuderingsfrågorna till denna tenta som kommer på fredag nästa vecka är ingen rolig historia.. 30 stycken kryptiska frågor om vad ett landskap är. Det kommer en dag, då alla sätter sig ned men en knuten hand på hakan och utbrister "hmmm..." För mig, är det en daglig rutin nu för tiden.

Men livet här på ön handlar som tur är inte bara om plugg, plugg, plugg och mer plugg. Skulle det vara så hade jag sprungit in i den beryktade väggen efter en månad. Vänner och fest är bra för att få en liten paus i all stress. Och i fredags vart det en perfekt dag. Grupparbete, tentaplugg och så lite fest på det med goa vänner. 
Lördagen bjöd på melodikryss med mor och far (kanske en ny tradition?) över skype, sen kröp jag ner i sängen igen och degade resten av dagen... Blev en fiin pizza till middag. haha.
Igår söndag var det plugg för hela slanten som gällde. Satt med Elfrida i ett par timmar och fick klart ca 20 av 30 frågor. NAAJS! Så bjöd Henke på middag också :)
Igår fick jag även för mig att jag skulle försöka ändra tillbaka till en vettig dagsrytm, så en dygning blev det. 
Dygna+Föreläsning+hungrig+trött=totalt kaos i Ronjas kropp x)
Dagen avslutades med en smärtsam promenad från skolan till Elfrida, vars bil jag fick låna för att åka hem och ta hand om min mage och mitt huvud.. haha. Skulle ta en kort powernap för att sedan åka tillbaka med bilen, men det slutade med en rejäl tupplur på fyra timmar.. 

Svar på Theresas fråga om jag har någon kändiscrush. 
Rätt säker på att denna fråga redan varit aktuell tidigare, men jag kör på bara. En liten lista på de bästa tre :)
1. Johnny Depp 
2. Aidan Turner 
3. Alexander Skarsgård

Elfrida:  Vilken makeupprodukt kan du absolut inte leva utan? ;)

Tack å hej
/Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar