torsdag 16 april 2015

Dagens schema

God afton, mitt kära sällskap!

Klockan är  halvvägs till mitt i natta och jag är jättetrött. Har sprungit runt hela dagen; först föreläsning imorse, sen var jag och Theresa och svängde förbi här, sen följde vi med en kompis som skulle pierca sig (dock fick bara en av oss följa med in, men jag fick mysa med en superfluffig hund istället, inte helt illa). Efter det flängde vi tillbaka hit, hängde en stund, innan vi gick skilda vägar, och jag och Theresa drog till Coop på Öster för att sjunga med kören på World Voice Day.

Vi lyckades, nätt och jämnt, att undvika att bli påkörda när vi sjöng upp ute på parkeringen, men själva sjungandet gick bra i slutändan.  Sen drog jag och Theresa till H&M, där jag råkade köpa en kofta (till) och ett par bedårande espadriller med kaktusar på, som T hittade. Kaktusar!

När vi var klara där, började vi inse hur mycket klockan var, sprang till Coop och handlade, for till mig igen för att steka och trycka i oss ett par korvar, efter vilket vi åter begav oss nedåt för att gå på kör. När vi var klara där, tog vi en sväng förbi havet och gick sedan hit igen. Set har blivit en del flängde idag, helt enkelt!

(Nästa vecka ska jag, Emelie, Ronja, Theresa och Turid se Age of Ultron!!!!!!!!!!)

Louise frågade vilken inriktning jag har valt för hösten; jag har valt Antiken. Vilket innebär att jag kommer att flytta till Uppsala.

Jag vill inte flytta, men det finns inte så mycket att göra åt det. Antiken är det som jag vill syssla med, och det finns bara där. Men det kommer bli dyrare, krångligare, jag måste lämna allt här och börja om lära-känna-processen... men så mycket som jag klagar, är det ju mitt val. Det kommer säkert att ordna sig! Och jag kommer inte vara den enda som flyttar till Uppsala.

Theresa! Vilket var ditt favoritprogram som barn, och vilket barnprogram gör dig mest nostalgisk idag?

Tack för den här veckan! Autobots, roll out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar