onsdag 15 april 2015

Stövlar och Högklint

Hej! Jag är tillbaka igen, precis som jag sa förra veckan ;) hoppas att ni alla mår bra, det gör i alla fall jag! Denna vecka har det inte hänt väldigt mycket än, dock är min pappa här för jobb och vi har hunnit med en middag med tapas och en lunch idag på Joda, väldigt trevligt! Pappa har också hjälpt mig att hitta arbetshandskar och arbetsbyxor med knäskydd idag så nu är jag nästan redo för utgrävningen! Krävs bara ett par bra skor, eventuellt ett par stövlar eftersom jag inte äger några. Man måste ju äga ett par stövlar tycker man kanske, och jag håller med. Det regnar ju en del här i Visby också så det kan ju vara bra att ha ett par stövlar. Det jag vill komma fram till; jag ska köpa stövlar!!! 

I helgen gjorde jag faktiskt en del; Kalle och jag cyklade till Högklint i lördags när det var så fint väder, dock blåste det väldigt mycket där så vi hängde inte så länge. Det var ganska vindstilla annars så det kanske var lite dumt att åka till en blåsig plats haha... Jaja, det var väldigt mysigt i alla fall!! Efter det cyklade vi tillbaka mot Visby och förbi Kneippbyn där vi åt lite jordgubbar utanför, det är ju inte öppet än, lugnet före stormen förmodligen! På kvällen åt vi ute på en restaurang här i Visby som heter Surfers, typ kinesiska tapas. Det var inte riktigt min grej med tanke på att det var väldigt kryddstark mat, jag är ganska känslig för sådant, men folk som tycker om det skulle säkert tycka att det är supergod mat! Efter det gick vi till Creperie & Logi för att ta en efterrätt men det var ett ganska stort misstag med tanke på att man var ganska mätt redan innan så man orkade bara äta halva efterrätten.... Det var jättegott också så det var synd haha, men sådant är livet! Man får gå tillbaka dit någon gång när man är lite hungrigare kanske. 

Denna vecka har väl mest bestått av plugg och plugg, både grupparbetet och inför tentan som ska skrivas om två veckor. Jag har lite panik inför den med tanke på att vi inte kommer få några instuderingsfrågor och metoderna som vi ska lära oss är sjukt svåra.... Så det gäller att plugga på, men jag vet att jag gör så gott jag kan och hoppas verkligen att det räcker! 

Jag har en liten fråga från Elfrida som jag ska svara på också: min favoritbok. Det kan ju vara den svåraste frågan i livet haha... Jag läser väldigt mycket och det är otroligt många böcker som jag verkligen har tyckt om. Just nu är jag inne på tredje Harry Potter boken, har ej läst de förut och kände att det var dags, och jag älskar dem! Så just nu, skulle jag kanske säga att Harry Potter-böckerna är mina favoriter, om man får säga flera... :) Det är dock inte mitt slutgiltiga svar för det har jag inte, men för stunden i alla fall.

Fråga till nästa person som bloggar: vad har du valt för inriktning i höst?

Nu kommer lite bilder från Högklint, vi ses igen nästa vecka, ha det bra och puss och kram! / Louise








Om man tittar längst bort på bilden kan man se en skymt av Högklint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar