onsdag 22 april 2015

HEJ BLOGGEN

Hejhej!

Jag kommer ihåg att blogga denna vecka igen, heja mig! Exakt en vecka kvar till tentan idag, känner att jag vill kräkas lite men förhoppningsvis går det bra. Pluggar väldigt mycket just nu så om jag får underkänt skulle jag bli väldigt besviken. Frågan är ju också hur själva provet är upplagt och vilka frågor som kommer men man får väl försöka lära sig lite av allt, vilket verkligen inte är lätt.... Menmen, som jag har skrivit förut, jag ska göra mitt bästa!! Imorgon är det också redovisning av olika metoder inom arkeologin, min grupp har cropmarks, väldigt intressant faktiskt! Om någon är intresserad är det märken på åkrar som syns bäst med bilder tagna från luften och kan visa arkeologiska lämningar som ligger under jorden. 

Jag har i alla fall investerat i ett par stövlar som jag skrev att jag skulle göra förra veckan. Inte jättefina men det är i alla fall ett par stövlar :-) så nu är jag så gott som redo inför utgrävningen; jag har arbetsbyxor med knäskydd, en bra och praktisk jacka (äger annars inga praktiska kläder....), arbetshandskar och stövlar. Jag är exalterad, ska bli skitkul!!

Pappa var som sagt här förra veckan och det var supermysigt och kul att ha honom här och vi hann ses nästan varje dag! Nästa vecka kommer gänget också; mamma, mormor, min moster Caroline och min lillkusse och älskling Alice. Ska bli sååå kul, det är första gången de alla är här tillsammans, jag har så mycket jag vill visa!! Måste skriva någon typ av lista på vad vi måste göra innan de åker hem, så får vi se hur mycket man hinner/ orkar med :-) längtar!!

Svar på frågan: om jag fick välja vilken bokserie jag skulle ha skrivit, vilken skulle det vara? Jaaa alltså J.K. Rowlings Harry Potter såklart. Haha tror att de flesta vet vid det här laget att jag älskar Harry Potter så skulle definitivt välja det. 

Nästkommande: planer inför sommaren?

Nu ska jag käka middag med min babe, ha det bäst, vi hörs igen nästa vecka! Pusspuss / Louise

1 kommentar: