onsdag 8 april 2015

Hej på er!!!

Hej! Jag vet att jag inte har bloggat på hur länge som helst (ber om ursäkt för det), men jag tänkte att nu är det dags!! Jag vet att min mamma och mormor bland andra läser denna blogg så kanske kan bidra med ett inlägg från mig någon gång hehe.. Hälsar puss och kram till er mormor och mamma!

Jaha, vad har hänt sen jag senast bloggade... Inte alltför mycket tror jag, studerandet rullar på och vi är redan inne på tredje momentet på terminen (den nästsista) som heter Metoder i arkeologi som jag antar ska vara förberedande för nästa moment där vi ska på utgrävning!!! Det ska verkligen bli kul och man hoppas ju såklart att man hittar något coolt! Om jag känner mig själv rätt kommer jag nog tycka att det mesta är coolt, hur coolt är det inte att vara på en utgrävning liksom??? Efter det har man gått ett helt läsår på universitetet, det är så sjukt hur snabbt tiden har gått. Ska bli så skönt med lite sommar och lite värme, som jag har längtat efter det. Både jag och Kalle hade en föreläsningsfri dag idag och vi bestämde oss för att sitta i Almedalen och plugga i det fina vädret, det var så mysigt!! Det är fortfarande kallt när det blåser men man känner att solen värmer. Såklart ska jag bränna mig också, även fast jag smörjer in mig.... Kanske inte så konstigt med tanke på att huden inte har exponerats för sol på ett tag, får börja smörja in mig bättre eller kanske med en högre solskyddsfaktor. 

Nog om mina solbrännsbekymmer, annars då? Jag var hemma i Huddinge under påsken, det var verkligen mysiga dagar. Även om det inte var så fint väder var det ändå så härligt att få umgås med familj och vänner, man saknar dem så mycket när man är här borta i Visby. Jag kom tillbaka hit i söndags och sen dess har det mest varit plugg för min del, läsa den ena texten efter den andra, det är det enda jag gör just nu haha. Min pappa kommer till ön hela nästa vecka, mest för jobb, men också lite för att träffa mig tror jag :-) Dessutom fyller han 50 år (!!!) på söndag så vi ska såklart fira honom också, äta på restaurang och umgås, längtar! Jag hoppas på att det blir fint väder så att man kanske kan inviga någon uteservering, njuta lite av solen.

Tänkte bjuda på lite bilder, bland annat på lite olika blommor som jag har hittat och som jag inte kan namnet på, om någon vet namnet får de gärna berätta det för mig!! Jag älskar blommor men är inte alls bra på namnen. Hoppas att ni alla har det bra, och hoppas att vi ses igen nästa vecka (hehe)!!

Puss och kram / Louise



Blommor 1

Blommor 2

Blommor 3

Blommor 4

Blommor 5

Mamma hade köpt jordgubbar när jag kom hem, ÄLSKAR JORDGUBBAR

Blommor 6

Idag i Almedalen

Kalle studerandes i Almedalen :-)







3 kommentarer:

  1. Vilka fina blommor!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har "forskat" lite om namnen på blommorna. Detta är resultatet: 1) Krokus. 2) Vintergäck. 3) Scilla. 4) Primula. 5) Blommande ramslök. 6) Ev Purpurbräcka. Vi ses snart- det skall bli SÅ ROLIGT! Kram mormor

      Radera
    2. Tack så mycket, känner mig lite klokare nu i alla fall! Tycker om blommor så mycket men är helt värdelös på namnen... Tur att jag har dig! ;) Ja vi ses snart, ska bli superkul!! Kram Louise

      Radera