måndag 22 december 2014

hem ljuva hem

God dag.
Hem ljuva hem som sagt. Nu är jag hemma med familjen! Sitter här och bloggar i vårt otroligt juliga kök. Så mysig stämning i hela huset.  
Jag har sedan jag kommit hem hunnit med en hel den faktiskt. :) I fredags var jag och hälsade på på förskolan där jag jobbade till i somras och så var jag och gästspelade på gamla uppsala buss också, där min far jobbar, men även jag jobbade ett tag efter gymnasiet. Sen gick jag på museum Gustavianum och började skriva på grupparbetet. Känns sweet att börja i tid med det..
Lördagen spenderades mest på soffan.. julfilmer på tv.. Men vi tog oss ut och gick en promenad, jag, mamma och pappa och vilddjuren.
Sedan igår (söndag) åkte vi länet runt och hälsade på lite släktingar med julönskningar och lite blommor. Pappas morbror och kusin fick påhälsning i Andersby och sen åkte vi till min faster i skogen.. haha.. Jättemysigt! Älskar att umgås med släkten! När vi kom hem sen satte jag igång med årets knäck. Det blir knäck med lakrits i och vanliga sliskiga. nom.

Svar på Emelies fråga: (Ronja, vad ser du mest fram emot med 2015?)
-Jag ser nog mest fram emot hösten, då jag får börja andra året på min utbildning och då har jag valt min inriktning! Men jag ser även fram emot vårterminen, runt april, maj där. Då kommer vi få fara ut på utgrävning för första gången! Ska bli så himla spännande!!

Elfrida! Nyårsafton, stora planer?

 Bilderna nedan visar hur juligt det ser ut hemma hos oss i Järlåsa. Den översta visar hur det ser ut nu i jul och den undre visar hur det såg ut här utanför under vintern 2002.
Jag har ett krav på alla kalkstenssystrar som bloggar denna vecka att lägga ut en bild på hur det ser ut hemma hos er!
2014 / 2002
God Jul
/Ronja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar