tisdag 16 december 2014

Några långa timmar till...

Idag är det den 16:e, imorgon den 17:e och på torsdag den 18:e. H-e-m-f-ä-r-d! Har aldrig längtat så mycket efter någonting, som jag längtar efter att få sätta mig på båten, bli upplockad i Nynäs och droppad hos mamma och pappa. Fan så skönt det skall bli! Något uppehåll i studierna blir det inte. Vi har en hel lastpall med litteratur att plöja under julveckorna, men det oroar mig inte värst. Det enda som oroar mig just nu är att timmarna sniglar framåt. De går så inåt helskotta långsamt! 

Nåväl, jag har faktiskt inte jättemycket mer att skriva idag. Energin börjar gå ur mig, för att vara helt ärlig. Behöver verkligen de kommande veckorna för att ladda om och komma tillbaka. Det är min förhoppning att jag skall kunna dela med mig av Katrineholm medan jag är där. Kameran får följa med, såklart. Till dess går jag på sparlåga och försöker lägga sista krutet på vårt nuvarande grupparbete. 

Om ni funderar på vad studenter gör när de säger att de "pluggar", se bild längst till vänster. Bild till höger: litteratur över jul, så jävla kul (RIMMARN!). Längst ner, älsklingen... oj vad vi skall mysa och gå promenader kommande veckor! <3


Svar på Ronjas fråga, vilken den absolut bästa julkalendern är enligt mig: 

Knivig fråga, I must admit. Jag kan nog faktiskt inte välja en enda. Det finns tre julkalendrar som gjort avtryck och som jag kan se OM OCH OM OCH OM IGEN, även nu i vuxen ålder! Pelle Svanslös från -97, Tomtemaskinen från -93 samt Mysteriet på Greveholm från -96. Det jag sett efter -97 har tyvärr inte varit någonting att ha. Tycker, tyvärr, (förlåt Maya) att julkalendern bara blir sämre och sämre. Men så är vi också födda under olika perioder. Jag är 90-talist ända in i ryggmärgen, medan mina brorsdöttrar som är födda på 2000-talet tycker att julkalendrarna som visas NU är helt amazing. 

Jag tänker spinna vidare på Ronjas fråga (noll energi, noll fantasi). Louise, om du fick välja en julkalender och dess värld, vilken skulle du vilja leva i? 

Vi hinner faktiskt höras en gång till innan jul, så jag sparar diverse hälsningsfraser som hör julen till. Puss på er! 

Elfrida 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar