tisdag 30 december 2014

Min lilla familj!

Hej på er! 

Jag hoppas att julen har varit till belåtenhet, att barnen där ute fått uppleva en vit jul med icke-berusade föräldrar, snö och massor med paket, att även de som inte har någon familj fått njuta av värmen julen står för, att ni behandlat era medmänniskor väl och gjort gott. Jag själv har haft en helt underbar jul med god mat (och ganska vidriga rester följande dagar), fina paket, bus med skitungarna, julmiddag med världens bästa släkt och den stora äran att spöa brorsan och co. i TP. Jag skulle faktiskt vilja påstå att detta är den bästa julen på väldigt många år! 

Imorgon är det nyårsafton och mina planer är, som sagts tidigare, inte speciellt storslagna men ganska mysiga. Jag tycker dagarna går alldeles för fort här hemma i Kholm. På grund av allt plugg känns det svårt att bara stanna upp och andas en stund, men jag försöker skapa sådana tillfällen med. Fastän det är galet svårt att få alla pusselbitar att gå ihop. Middagar hit, middagar dit, filmkvällar, pizzakvällar, hundar skall rastas, hit och dit och tillbaks igen. Däremellan skall man försöka läsa all denna kurslitteratur och det är ganska svårt när koncentrationen sviktar. 

Nåväl, jag skall inte tråka ut er! Dags att svara på Emelies fråga eftersom Ronja missade bloggandet igår. Vilken min bästa julklapp var?

För mig är svaret på denna fråga inte speciellt svår, faktiskt. Jag uppskattar ALLA presenter jag fått i år något enormt, är verkligen skitnöjd, men en av dem stod ut och fick mitt hjärta att hoppa en extra gång. Nämligen Barrikaden valde mig, en biografi om Ada Nilsson skriven av Kristina Lundgren. Denna hade jag önskat mig av syrran lite tafatt, alltså jag ville verkligen ha den men trodde kanske inte att hon faktiskt skulle köpa den. Blev så otroligt jävla glad! 

Så, min fråga till nästkommande: vilket är ditt absoluta favoritspel? Kan vara allt från sällskapsspel till datorspel, you choose! 

Nedan kommer bildbomb, som vanligt! 

Som titeln lyder: min lilla familj! Min Air-familj! Köpte ett hårt paket till mig själv, nämligen en iPad Air. Jag hoppas vi skall ha mycket kul ihop samt genomlida många nätter med kurslitteratur tillsammans. 


1. Zac, längst upp, har precis shoppat en svindyr jacka. Han äger numer en dyrare vinterjacka än jag. 
2. Zac med tjusig scarf på julafton. Texten lyder: "för ball för dressyr", och ja... det är nog faktiskt sant. 
3. Pappa fick dra på sig tomtedräkten för grannarnas räkning. Här sa han: "ska du ta kortet snart eller, det här jävla skägget kittlas!" Zac och mamma ville vara med på ett hörn. Årets julkort! 

4. Det var runt 09.30, gatan var tyst som aldrig förr, en nästintill historisk dag; INTE EN ENDA JÄVLA BIL PÅ GATAN! DET mina vänner, det har aldrig någonsin hänt tidigare. 
5. Jag med Ada. Älskade, balla Ada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar