fredag 12 december 2014

Rebell

Good dag mina små kycklingar, för mig är det eftermiddag nu! Kl 5 ringde larmet, men jag var en liten rebell och låg kvar i sängen till 5.50, vilket jag ångrar såhär i efterhand såklart, det blev lite stressigt där!

Anledningen till att jag skulle upp i okristlig tid? Well, lucia of course! Vi i rindikören hade samling kl 7 imorse och ett litet luciatåg halv 9.
As-tröttaste Theresa har inte ens tid för en nap senare eftersom jag måste öva inför morgondagens eldshow med gycklargillet, men efter det så blir nog allt bra!

Eldshow sa jag, eller hur? Ja, jag är nervös, ni behöver inte ens undra. Jag kommer förmodligen skaka som ett asplöv där på scenen, och det kommer inte vara av kylan. Men det ska bli en upplevelse! Jag hoppas bara att jag inte bränner upp mig själv, publiken eller mina eldkollegor! Pray for me.

Kort inlägg idag, cuz' well... tired.

Vi går direkt på Mayas fråga
Om jag fick införa eller ta bort en lag, vad för lag skulle jag införa/ta bort?

Jag tror rent spontant inte att jag skulle ta bort en lag, dom är där för att hålla oss dumma människor i schack och stödja oss i våra val. Men sen är ju inte jag heller någon som läst lagboken så jag vet inte vad för lag jag skulle vilja tillföra heller. Kanske en samtyckeslag, you know, för alla de våldtäktsfall som inte döms för att offret inte varit "tydlig" i sitt nej.

Emelie! Nattuggla eller morgonmänniska?

Puss
Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar