torsdag 4 december 2014

The horror! the horror!

Hejsan hoppsan, mitt fina sällskap!

Julkonserten igår var jättekul, det lät (förhoppningsvis) bra om oss, akustiken i Domkyrkan var superfin. Det hela passerade relativt smärtfritt, om man bortser från smärre snubblingsolyckor och fnissanfall. Men det var nice! Gäller bara att hålla tummarna för Lucia nästan vecka.

Idag fick vi det här momentets avslutande hemtenta, som skall vara inne på söndag; vi har alltså tre dagar på oss, give or take. Inte bara är tiden knapp, utan den är lagd under helgen -- jag kan inte tala för alla, men jag vet att några av oss ska på julsittning imorgon kväll, på rauksexfest på lördag och har lite annat utöver det. Vi tog upp det med vår kursansvariga idag, en kvinna som är sockersöt och jättemysig, superentusiastisk... och var fullt villig att låta oss slippa helgarbetet, genom att sätta deadline imorgon kväll istället.  Klassen drog ett kollektiv andetag och utbrast, ångrande, panikslaget, "Nej!"

Helt plötsligt verkad deadline på söndag inte så illa.

Louise frågade: hur går det för mig med julklappshandlingen? Helt okej, faktiskt! Jag vill dock inte jinxa mig själv, så jag ska inte säga mer än att sju julklappar är beställda. Hoppas bara att de hinner komma fram i tid!

Theresa! "The horror! The horror!" är ett citat från Joseph Conrads Heart of Darkness, som jag förklarade för dig alldeles nyss. Vilken är den bästa boken du läst i skolan? 

Tack för den här veckan! Autobots, roll out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar