tisdag 9 december 2014

Hobbit!

Man skulle ju kunna tro att bloggen blivit sponsrad av Hobbit, men nänä, det hela handlar helt enkelt om att det är dags för premiär ikväll! Ser fram emot det, såklart, men är bara liiite orolig över att somna på biografen. Skulle ju se snyggt ut att sitta där och dreggla med resten... 

Denna vecka har vi påbörjat ett nytt moment, det sista för denna termin. Vetenskapshistoria, that's my cup of tea! Äntligen kommer jag ifrån skrift, tänkte jag. Men tji fick jag, igår var det föreläsning om språk. Igen. Och det blir väl igen, igen, igen... Arkeologi är spännande men språk kan bara dra åt fanders. Det är så otroligt jobbigt med språkljud, vokaler, konsonanter, fan och hans moster! Nu skall vi inte vara negativa, för detta moment kommer nog faktiskt bli pretty kickass. 

I övrigt är det samma känslor i kroppen som förra veckan: jag vill hem till hålan i Södermanland! På torsdag är det en yttepyttevecka kvar innan det är dags för hemfärd. Längtar, längtar, längtar! 

Som svar på Ronjas fråga, vilket mitt favoritté är: 

Just nu är det tragiskt nog skolans citronté. Vi snackar Lipton, när vi har Kränku i Visby. Världens bästa Kränku, och jag dricker LIPTONS té! Skärpning tammefan! Får jag välja någonting från denna underbara butik så blir det Kalkstensdrömmar, världens godaste té som jag tänker köpa med mig hem till mamma och pappa. Nuf said! Bland det första jag verkligen fastnade för med denna fantastiska ö. 

Dags att börja laga mat här (ute i tid som vanligt) så det är bäst att avsluta. Min fråga till Louise lyder som följande: om du blir tvungen att leva på starkt té eller kaffe resten av ditt liv, vad väljer du? Spinoff på Ronjas fråga, and I like it! 

Ha det gött mina små hobbitar! 

Elfrida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar