tisdag 2 december 2014

Hemlängtan!

Idag är det tisdag. Veckans bästa dag, såklart, eftersom ni får ett inlägg från mig. 

Jag har egentligen inte sådär supermycket att dela med mig av. Dagarna flyter på. Detta moment är definitivt det mest bleka hittills. För min del alltså. Skrift och språk i all ära, det är superhäftigt med all historia, men fyfan vad tråkigt det är med syllables, fonem och så vidare. Det finns en anledning till varför jag fick IG i tyska på gymnasiet... just sayin. Nästa moment skall bli mitt rise-and-shine-moment, I tell you! In i kaklet bah!

I övrigt längtar jag till jul något otroligt mycket. Käka julbord (som är gott en enda gång, period), mysa med Zac, shoppa med morsan och syrran, klä granen dagen innan julafton, läsa böcker i soffan till dess att jag somnar, se på längdskidor med farsan och morsan (bästa med vintern, period), träffa mina underbara brorsdöttrar (som jag saknar sönder!) och mysa med en värmande brasa hos familjen Rosenborg. Jag har aldrig varit "blödig" inför julen, alltid haft ett rätt avslappnad förhållningssätt till allt vad kommersiella traditioner heter, men nu längtar jag verkligen. Mest efter känslan av att bara få vara, en liten paus i vardagen tillsammans med familjen.

Och som svar på Ronjas fråga, vilken den bästa snabbmaten är:

Katrineholmskebab, PERIOD! Det längtar jag också efter, så in åt helvete! Det finns ingen bättre kebab, det håller de flesta (även icke-Katrineholmsbor) med om, faktiskt. Skall trycka en fet jävla kebabpizza 4 när jag kommer hem, det är ett löfte!

Fråga till Louise: vilket är ditt finaste julminne?

Klippet nedan är pretty kick-ass och får därför äran att avsluta veckans inlägg! Ta hand om er!

Elfrida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar