måndag 1 december 2014

Julstämning på hög nivå

Nu kommer ett kort litet inlägg från mig här.
Dagarna går i varandra här känns det som. Det är lugnt i skolan, och livet efter skolan glider på. Snart jul. 17 dagar kvar tills jag får åka hem till Järlåsa igen. Julmysa med familjen. Ser fram emot att käka sill och snappsa med min lilla pappa!
Här på lilla Gotland har julmyset börjat för fullt dock, massa fin belysning i innerstaden och igår var det första adventsfyrverkerier här, som i Uppsala. Inte lika stort kanske, men fint var det!
Har bakat lussekatter och gjort knäck, mumma! Drack lite glögg också idag, finns inget bättre än glögg.. det är som julafton i en liten kopp. Pyntat lite i min lägenhet också, ett par ljusslingor och en adventsljusstake, och ett par små söta stjärnor. :)
Idag har jag även kört en intensiv omgång i tvättstugan. Halva badrummet var belamrat med tvätt... Inte haft varken ork eller lust att tvätta ;) (förlåt mamma...) Men nu hänger det och tokar i hela lägenheten, så kallat "fullt hus".

Svar på Emelies fråga: " har du någonsin haft en dålig upplevelse i ett spel pga ditt kön?"
Där är svaret nej. Däremot när jag var liten brukade jag hänga mycket med min kompis Håkan och han hade ett ps1 som vi körde nåt spel på, kommer inte ihåg vad det var, men dålig var jag, och det fick jag höra ofta.. haha. Tror dock inte att det var för att jag är tjej, men ändå.

Elfrida: Vad är den bästa snabbmaten?

PKNS
(puss, kram och nyp i stjärten)
/Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar