fredag 26 december 2014

När mörkret faller

Hej alla glada människor där ute i världen! God jul och gott nytt år på er!

Vad skönt det var att komma hem till snö och minusgrader! I förrgår hade vi relativt kallt med -20° ute och igår morse var det -26°, men det blev mildare under dagen och när vi kom hem från Pite så hade det blivit så varmt som -13! Imorgon förväntas dock graderna sjunka till ca -30, men ingen vinter utan rejäla minusgrader, eller hur? :)

Vad glad jag blev förresten att det hade snöat på Gotland igår! Jag hoppas verkligen att snön ligger kvar. 
Så vad har jag riktigt haft för mig under julhelgen? Jo självaste julafton spemderades hemma och igår for vi till Piteå för en "lilljul" hos farmor. Idag var jag en tvärsväng på mellandagsrean och köpte mig ett par byxor och en tröja, blir inge rejäl shopping på rean i år iom att jag nästan kom upp i maxvikt (well resväskan, inte jag) påväg hit, och jag vill ju gärna få med mig allt hem ;)

Jag har haft en supermysig julhelg och har nu ca en vecka kvar innan jag far hem till mig. Har jag hunnit plugga det som pluggas skall? HAHAHAHA ..nej. Det är en hel del att stå i här hemma eftersom vi är åtta personer, tre hundar, tre katter och två hästar. Men jag ska ta tid tid nu till veckan och göra allt.

Mayas fråga Bästa julklappen?
Jag har tre favoriter tror jag! Halsbandet jag fick av min lillebror, jättefint var det! Sen fick jag ett minne till min platta och det behöver jag verkligen, och på trejdeplats kommer presentkorten jag fick, som jag är väldigt glad över iom att jag inte kan ta med mig så mycket tillbaka!

Frågan till Emelie kommer här, och ja, jag följer det genomgående temat; Din bästa julklapp?

Ronja hade ju nån vision om att få se vinterbilder hos alla oss, men dum som jag är har jag knappt hunnit fota nåt och mörkret faller snabbt här, nu är det beckmörkt och bara gatlyserna lyser upp vägen. Men det blev nån bild ifrån bilen igår, så ni får nöja er med det!

Puss på er!
Theresa


Påväg till Piteå

Mitt tjusiga halsband

En selfie, bara för att

Min gamla pärla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar