torsdag 18 december 2014

Tell everybody I'm on my way~

Goddeg, tomtenissar!

Julen närmar sig med stormsteg och alla är antingen på väg hem, kommer snart åka hem eller är redan hemma. Själv sitter jag på t-centralen med ömma händer efter min extremt tunga väska och en karamellfrappe från Starbucks, som kan vara det godaste jag någonsin har druckit. Jag har redan suttit i tre timmar på färjan och nästan en timme på båtbussen, så tåget som avgår 22.08 will be the last leg of my journey. Whooo!

Härom dagen hade nästan alla vi kalkstenssystrar en gemensam fika innan vi skildes åt, och vi konstaterade då det vi alla har konstaterat flera gånger sen dess: det ska bli skumt att lämna ön. Skönt att komma hem, men rätt weird att åka. Det kanske är en sentimental tanke, men det blir första gången sen vi träffades som vi inte ses på så lång tid.

Elfrida frågade Louise: om du fick välja en julkalender och dess värld, vilken skulle du vilja leva i? Eftersom att Louise missade sin dag, faller frågan till mig. (Hon, liksom många andra, väntar nu på bestraffning). Men det gör inte mig något! Det är en fantastisk, om svår, fråga; jag älskar julkalendern och följer den troget varje år (även i år. Jag har till och med investerat i en julkalender). Att välja en värld att leva i är svårt... men baserat på att den är min favorit -- eller i alla fall i min topp fem -- måste jag välja Pelle Svanslös. Den är sååå bra, Pelleeeeeee <3

Theresa: vad har du saknat mest hemifrån?

Tack för den här veckan! God jul! Autobots, roll out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar