onsdag 10 december 2014

STORMIGT VÄRRE

Hej vänner! Idag är det storm och inte alls kul att vara ute, speciellt inte cykla ute, höll på att både frysa ihjäl och blåsa iväg. Inte världens smartaste idé att ta cykeln men jag är lite lat.... Man kommer ju fram  snabbare! Vi hade ju hemtenta i helgen som kändes helt ok ändå, inte riktigt min grej men gjorde min bästa :))) Nu då, nytt moment som, Elfrida nämnde, Vetenskapshistoria och samtid, känns intressant faktiskt, roligare än jag trodde! Dock är detta moment både nu och efter jul/nyår, och första dagen vi kommer tillbaka, den 7 januari, börjar vi direkt med gruppredovisningar, så plugga är ett måste när man är hemma, men lite ledigt får man nog också :) 

Känns ju ganska sjukt att man har klarat av en hel termin nästa vecka (typ, eftersom terminen egentligen slutar någon gång i januari). Det har gått assnabbt och nästa fredag åker jag hem till Huddinge och kommer inte tillbaka till kära Visby förrän 6 januari. Jag är ändå nöjd över min första termin och tycker att arkeologi är spännande och kul och intressant, för det mesta i alla fall. Hoppas bara på att det blir lite mer praktiskt nästa termin. :))

Hade ju lite lovat att lägga upp bilder från min födelsedag, var superduktig och tog med min laptop till Kalle men såklart glömde jag min laddare hemma, och eftersom min data inte vill fungera utan laddare kan jag ej lägga upp några bilder idag :(( men nästa vecka! (hoppas jag:)))))) på tal om laptop, jag har investerat i en ny!!!! Kalle hjälpte mig att välja ut en bra och förhoppningsvis kommer den i slutet av veckan! YEY. 

Elfridas fråga: om du blir tvungen att leva på svart te eller kaffe i resten av ditt liv, vad väljer du? Jag är ju inte en jättekaffedrickare, även om jag har druckit det kanske mycket den senaste tiden tycker jag inte direkt att det är asgott, så jag hade valt te! Har alltid älskar te och det finns ju så många smaker (fruktiga är de bästa), och kaffe är bara en smak :( sååå, te alla gånger!!

Maya: har du något speciellt planerat under jul/nyår?

KRAMIS ALLA VI HÖRS OM EN VECKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar