fredag 3 oktober 2014

Att förhindra en katastrof

Hej allihopa!

Den här veckan har varit fullproppad med saker att göra, vi hade bland annat vår första individuella uppgift att lämna in, där skulle vi reflektera över kursens innehåll på 1000-1200 ord, meningen med uppgiften var att vi skulle lära oss hur man refererar vetenskapligt enligt Harvardsystemet, så därför skulle vi ha 5 st korrekta referenser i löpande text med en litteraturlista i slutet. Whey!
Jag var klar med min uppgift redan i onsdags, men det var först igår som jag fattade mod att lämna in den, så nu håller vi tummarna att jag får godkänt.

Jag har också, efter att ha tyckt mig se lite sisådär i nåt år, bokat en tid för synundersökning. Jag hoppas att jag inbillat mig, för jag ser ut som en lärare i glasögon, sexy schoolteatcher anyone? ;)

Tjaaa, vad mer ska jag berätta?
Jag tror vi får hoppa till frågan som Maya ställde mig.

Om du fick resa tillbaka i tiden och prata med en person, vem skulle du välja?

Maya, maya, maya. Du ställer sådana trixiga frågor.
Jag vet ärligt inte, jag har fått hjärnsläpp på riktigt. Antagligen kommer jag komma på massor av personer jag vill prata med när jag väl skrivit inlägget.
Men jag hade kanske rest tillbaka i tiden för att övertala Hitlers mamma att göra abort, eller så hade jag rest till pompeii och förvarnat alla om katastrofen. Fast samtidigt, om man reser tillbaka i tiden enbart för att förändra eller föhindra en händelse så händer väl antagligen något ännu värre.

Jag tror att om jag skulle resa tillbaka till en tidsålder så skulle det antingen bli medeltiden eller 1800-talet (oh the clothes 😍 <3). Men vem skulle jag prata med? Mest troligt skulle jag integrera mig i samhället och prata med första bästa person ;) Jag hoppas att det ger svar på din fråga!

Såatteh, då var det min tur att ställa en fråga till allas våran Emelie

Om du fick vara ett djur, vilket djur skulle du välja, och varför? (Alltså, den här frågan hade jag velat svara på Maya!!)

Nu mina vänner, ska jag ställa undan plattan för att göra mig en tidig middag så att jag sen kan göra varm choklad och värma mig en bulle.
Puss på er
Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar