tisdag 21 oktober 2014

Mina fem favoritserier!

Serier över film, vilken dag som helst. Jag är en riktig jävla seriejunkie. Här kommer mina fem favoritserier:


Game of Thrones Världens bästa böcker resulterar i en helt jävla fantastisk serie! Detta är min to-die-for-serie, älskar den förmodligen mer än vad som är friskt och april är årets bästa månad. Starka karaktärer, otroliga miljöer, brutalitet, död, kärlek och en lore som slår all annan. Det är bara kärlek, kärlek, kärlek! Det som fascinerar mig mest är de kvinnliga karaktärerna, feminister hela bunten och så otroligt färgstarka. 


Girls
Det här är en sådan otroligt skön serie. Hannah Horvath som spelas av Lena Dunham är min favoritfeminist när det kommer till serier. En av mina favoritkaraktärer någonsin, faktiskt. Har ni inte sett denna serie uppmanar jag er att göra det, ni kommer inte ångra er. Jag är ärligt talat lite avundsjuk på er som inte har sett serien, det betyder att ni har tre supersköna säsonger framför er.


New Girl
Verkar som om just "girl" är något genomgående tema här. Detta är den BÄSTA komediserie som någonsin gjorts, hands down! Jess som spelas av Zooey Deschanel är typ den flummigaste, häftigaste kvinnan någonsin. Alla karaktärer är helt störda och varenda avsnitt är en enda skrattfest. Love it!


Vikings
What can I say? Jag älskar historia, jag älskar vikingatiden. Detta är en serie som fått oförskämt lite uppmärksamhet. Jag vet inte hur historiskt korrekt serien egentligen är men det finns ett stort underhållningsvärde i den hur som helst. Jag personligen tycker att säsong två är allra bäst, mer action och mer intriger, men säsong ett är också skitbra. Se!


Sons of Anarchy
Detta är i vanliga fall inte min typ av serie men den är riktigt bra. Det bästa är att den håller genom alla säsonger (har inte sett senaste dock). Återigen fastnar man något otroligt för karaktärerna. Jag vet inte riktigt om jag skall hata eller älska vissa karaktärer, och det är lite tjusningen med denna serie.

Och för att besvara Ronjas fråga, vem jag skulle gifta mig med från Game of Thrones?
Helt klart Tyrion! Tyrion har ett hjärta av guld, han är den enda EGENTLIGT vettiga och den mest intelligenta i hela serien. Det var faktiskt ett rätt självklart svar på den frågan för min del.

Så, min fråga till Louise: vilken är din absoluta favoritserie någonsin? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar