söndag 5 oktober 2014

Lördagsgott.

Det var på vippen att jag glömde skriva idag, men ibland ska man ha tur också!
Jag har varit så vansinnigt trött idag, vaknade vid 13.30 när Theresa ringde och väckte mig för att vi skulle ner till biblioteket och lyssna på en föreläsning om myntskatter hittade på ön.
Fantastiskt spännande föreläsning men den blev lite långdragen med 2 timmar utan paus.
Efter det drog vi oss bort till Max (hamburgerhaket inte klasskamraten) där vi käkade innan vi gav oss av hemåt, vansinnigt frusen kröp jag ned under täcket med en bok för att få upp värmen... Det skulle jag inte ha gjort då jag somnade nästan direkt.

Så det är ungefär den produktivitet jag har hunnit med idag! Haha!

Liksom flera av min kalksystrar tycker jag om att rita och inspirerad av Maya har jag börjat öva på en lite mer cartoon-ish stil, vanligtvis ritar jag mer åt det realistiska hållet, ska bli spännande att se vart det leder.

Totalt sett har det varit en sjukt trevlig vecka med uppsatsskrivning, kör, gott umgänge med klasskamrater och produktivitet i hemmet i form av städning, diskning och tvättstuga.

Theresa frågade mig om jag fick vara ett djur vilket djur skulle jag vara.
Jag skulle välja en brunbjörn, brunbjörnen är för det mesta fredlig och lekfull men kan helt klart visa tänderna och bli fly förbannad om det krävs. Dessutom skulle jag få gå i ide över vintern! Hah!

Ronja, när kom du på att du ville läsa arkeologi och vad exakt hoppas du på att kunna göra när du är färdigutbildad?

Revolver ritad av mig våren/sommaren 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar